11 کودک از بازداشتگاه نائورو به استرالیا منتقل می شوند

11 کودک از بازداشتگاه نائورو به استرالیا منتقل می شوند
سه شنبه 1 آبان 1397 - 09:38

مسئولان مرزی استرالیا اعلام کردند: 11 کودک از خانواده مهاجران غیرقانونی امروز-سه شنبه- از بازداشتگاه نائورو در اقیانوس آرام به مراکز درمانی اعزام می شوند اما همچنان 52 خردسال دیگر دراین جزیره دورافتاده باقی خواهد ماند.

العالم - آسیا

به گزارش رسانه های نیوزیلند، این 11 کودک که نیاز مبرم و فوری به اقدامات درمانی و پزشکی دارند، مدت ها درانتظار خروج از این بازداشتگاه در جزیره دورافتاده اقیانوس آرام بودند.

رادیو نیوزیلند دراین زمینه گزارش داد این 11 خردسال در مراکز درمانی در استرالیا برای پیگیری های پزشکی بستری خواهند شد.

پیشتر رسانه های استرالیا و برخی از فعالان حقوق بشر در شبکه های اجتماعی از اوضاع بسیار نابسامان جسمی و روحی مهاجران غیرقانونی بازداشت شده در بازداشتگاه های مانوس و نائورو خبر دادند اما مقام های مرزی استرالیا با خروج بیماران از این جزیره تا زمانیکه شرایط آنها بسیار وخیم نباشد، موافقت نمی کنند.

طبق این گزارش همچنان 52 کودک در بازداشتگاه نائورو حضور دارند که مسئولان مرزی استرالیا با خروج آنها از این جزیره دورافتاده مخالفت کردند.

برخی منابع دولتی نیز از استرالیا گزارش دادند که این کشور در حال بررسی پیشنهاد جیسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند برای پذیرش 150 مهاجر غیرقانونی این دو بازداشتگاه استرالیاست.

درخواست چندین باره آردرن از دولت استرالیا مبنی بر انتقال این تعداد از مهاجران به نیوزیلند، تاکنون رد شده است.

رادیو نیوزیلند به نقل از منابع ناشناس گزارش داد: دولت استرالیا در صورتی می تواند با این پیشنهاد موافقت کند که توافق پارلمان این کشور را از طریق وضع قانون داشته باشد و درعین حال افرادی که به نیوزیلند اعزام می شوند به هیچ عنوان نباید حق بازگشت به استرالیا را داشته باشند.

مقام های استرالیا که از سال 2013 تاکنون قوانین سختگیرانه ضد مهاجرتی وضع کرده اند، درسال های گذشته با این درخواست مخالفت کردند و معتقدند پذیرش آن، سیل مهاجران غیرقانونی را به این کشور دوباره باز می گرداند زیرا آنها از طریق استرالیا به یک کشور دیگر راه می یابند.

'میشل پلازو' وزیر کشور استرالیا در این زمینه گفت : قانونگذاران در مجلس باید به گونه ای عمل کنند که نیوزیلند به عنوان 'در پشتی' استرالیا محسوب نشود.

وی از نمایندگان استرالیا خواست در قانونی ویژه هر نوع احتمال نفوذ و ورود مهاجران غیرقانونی را به استرالیا ببندند.

براساس گزارش این رادیو، تازه ترین گزارش ها حاکی از آن است در جزیره نائورو با جمعیت 652 تن، 541 مهاجر غیرقانونی و 23 تن که درخواست پناهجویی آنها رد شده و 88 پناهجوی دیگر که درمورد وضعیت آن ها هنوز تصمیم گیری نشده حضور دارند.

طبق توافق سال 2015 کانبرا- واشنگتن در دوران باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا ، تاکنون 276 مهاجر غیرقانونی به آمریکا منتقل شده اند اما با درخواست 148 پناهجو برای انتقال به این کشور مخالفت شده است.

کرین فلپس نماینده مستقل شهر ونتورث سیدنی که در دو روز گذشته در انتخابات میاندوره ای پارلمانی به مجلس استرالیا راه یافت حل و فصل مساله مهاجران غیرقانونی در دو جزیره دورافتاده مانوس و نائورو را در اولویت برنامه های خود اعلام کرد.

گروه های حامی حقوق مهاجران در استرالیا خواستار بستن بازداشتگاه های استرالیا و استقرار آنها در این کشور شده اند.

طبق این گزارش اکثر مهاجران غیرقانونی که سال های بسیار زیادی را در این بازداشتگاه ها گذرانده اند از بیماری های جسمی و روحی شدیدی رنج می برند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها