ترور سفیر عربستان؛ سناريويي براي ایجاد اختلاف در منطقه

ترور سفیر عربستان؛ سناريويي براي ایجاد اختلاف در منطقه
جمعه 28 مهر 1391 - 05:59

العالم، تهران - کارشناس و تحليلگر سياسي ايراني، اعتراف متهم اصلي ترور سفير سعودي در واشنگتن را داستاني براي اختلاف افكني ميان ايران و كشورهاي منطقه دانست.

"منصور ارباب سیار" یک فرد ایرانی آمریکایی تبار اهل تکزاس سال قبل به اتهام تلاش برای ترور سفیر سعودی در واشنگتن بازداشت شد؛ مقامات آمریکایی این گونه ادعا می کنند که وی می خواسته اعضایی از یک کارتل قاچاق مواد مخدر را برای بمب گذاری در رستورانی که قرار بوده سفیر عربستان در واشنگتن در آن شام بخورد، استخدام کند. این اتهامات در حالی مطرح شد که دوستان نزدیک به نامبرده می گویند وی مدت ها دچار بیماری های روحی بوده است.

نزدیک به یک سال پس از بازداشت وی، دادگاهی در آمریکا وی را در توطئه ترور سفیر سعودی گناهکار شناخت و قرار است در ژانویه آتی برای وی حکم صادر کند.

"حسين رويوران" کارشناس سیاسی و تحلیلگر ایرانی روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: اعتراف متهم اصلي اين پرونده هيچ دليلي برای دست داشتن ايران در توطئه ترور سفير عربستان در واشنگتن نیست و از نظر قانوني اعتراف متهم اصلي اين ماجرا چيزي عليه ايران را ثابت نمي کند.

تحلیلگر ایرانی تاکید کرد: حکم دادگاه تنها اتهام فردي را ثابت مي كند كه از بحران روحي و مالي در رنج بوده است؛ ايران هيچگاه به دنبال ترور سفير سعودي نبوده و اصولا با ترور موافق نیست؛ هيچ كس هم نمي تواند ادعا كند ايران در گذشته چنين سياست هایي را دنبال كرده است.

رويوران افزود: آمريكا مي خواهد با متهم كردن ايران به دست داشتن در ترور سفير سعودي در واشنگتن، با هدف فتنه انگيزي و دامن زدن به اختلافات مذهبی، در منطقه دشمني و خصومت ايجاد كند تا طرح های خود را به اجرا درآرود.

18-18:11

 



پربیننده ترین خبرها