عادل الجبیر:

همه مسئولان مرگ «خاشقچی» بازداشت می‌شوند/ دست داشتن نزدیکان بن سلمان در این جنایت کذب است

همه مسئولان مرگ «خاشقچی» بازداشت می‌شوند/ دست داشتن نزدیکان بن سلمان در این جنایت کذب است
سه شنبه 1 آبان 1397 - 12:12

وزیر خارجه عربستان سعودی در سایه فشارهای بین‌المللی، اعلام کرد که کلیه مسئولان قتل روزنامه‌نگار سعودی در استانبول، دستگیر خواهند شد.

العالم _ عربستان سعودی

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه تاکید کرد که کشورش به انجام تحقیقات جامع درباره پرونده مرگ «جمال خاشقچی» متعهد است.

 وزیر خارجه عربستان در کنفرانسی خبری در اندونزی مدعی شد که مسئولان این حادثه همه بازداشت خواهند شد و تدابیر لازم برای عدم تکرار چنین حوادثی اتخاذ خواهد شد.

طبق گزارش‌های خبری در ترکیه و مواضع برخی شخصیت‌های سیاسی محمد بن سلمان از این حادثه مطلع بوده است. رئیس ستاد مشترک سابق آمریکا می‌گوید، محال است که بن سلمان از این موضوع بی‌خبر بوده باشد. همچنین گفته شده که ماهر المطرب رئیس تیم پانزده نفر ترور خاشقچی، روز حادثه چهار تماس متوالی با دفتر محمد بن سلمان گرفته است.

الجبیر دو روز پیش (یکشنبه 21 اکتبر) نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفته بود که حادثه جمال خاشقچی یک اشتباه بزرگ بوده و کلیه عاملان این اقدام بازخواست خواهند شد. وی قتل خاشقچی در کنسولگری را اقدامی «اشتباه» و «خودسرانه» خواند و مدعی شد ولی‌عهد و حتی رئیس دستگاه اطلاعاتی از این عملیات بی‌اطلاع بودند. عاملان قتل در یک عملیات خودسرانه از اختیارات خود فراتر رفته‌ و مرتکب اشتباه شدند.

عادل الجبیر همچنین گفته بود که گزارش دادستان کل سعودی درباره اینکه جمال خاشقچی کنسولگری این کشور در استانبول را ترک کرد، دروغ بوده است.

وی همچنین دست داشتن نزدیکان ولی‌عهد سعودی در این جنایت را تکذیب کرد و مدعی شد «هیچ یک از رهبران سعودی از جمله بن سلمان اطلاعی در خصوص قتل خاشقچی نداشتند».

پربیننده ترین خبرها