حقوقدان لبنانی:

در فرضیه ترور سفیر عربستان، اتهامی متوجه ایران نیست

در فرضیه ترور سفیر عربستان، اتهامی متوجه ایران نیست
جمعه 28 مهر 1391 - 07:01

العالم، بيروت - يک حقوقدان لبناني، گفت: اعتراف متهم اصلي توطئه ترور سفير سعودي در آمريکا، نمي تواند ايران را به دست داشتن در اين توطئه متهم کند و از اعترافات وي تنها مي توان به عنوان شهادت عليه ايران استفاده کرد.

" محمد طی" روز جمعه به شبکه خبری العالم، گفت: اعتراف منصور ارباب سیار به دست داشتن در توطئه ترور سفیر سعودی در آمریکا تنها به شخص وی مربوط مي شود و نمي توان ديگران را با اين اعتراف متهم كرد؛ به عبارتي ديگر اعتراف اين شخص تنها خودش را شامل مي شود و به ايران ارتباطی ندارد.

کارشناس حقوقی لبنانی، افزود: در این قبیل اعترافات، خود شخص محكوم مي شود و نه ديگران. اعتراف علیه دیگران، تنها نوعی گواهی و شهادت منظور می شود، مگر این که اتهامات وارد شده به اثبات برسد.

محمد طی با بیان این که متهم دانستن ایران در توطئه ترور سفیر سعودی سبك شمردن عقل مردم است، گفت: بايد از خود بپرسيم كه اين طرف از قتل سفير چه منفعتي دارد؟ آيا اين امر بر سياست عربستان تاثيري خواهد گذاشت؟ آيا اين شخص مسئولي بلندپايه يا از خانواده پادشاهي است؟

حقوقدان لبناني اظهار داشت: اين شخص چندين ماه اتهامات علیه خود را انکار می کرد و اينك اعتراف وی كاملا شك برانگيز است؛ باید بررسی کرد که چرا اعتراف كرده و اعتراف وی در چه شرايطي صورت گرفته است؟

وی با اشاره به اين كه ممكن است اين شخص از لحاظ ذهني و رواني مشكل داشته باشد، تصريح كرد: تا وقتی واقعيت هاي حقوقي این پرونده قابل اثبات نباشند نمی توان به آنها استناد كرد.

گفتنی است، منصور ارباب سیار که متهم به توطئه برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن است، اخیرا در دادگاهی در امریکا گناهکار شناخته شد. مقامات امریکایی مدعی هستند که وی اتهامات وارده به خود را پذیرفته است.

18:10

 



پربیننده ترین خبرها