فعالان و اصحاب رسانه عرب:

اتحادیه اروپا، آزادی بیان را نقض کرد

اتحادیه اروپا، آزادی بیان را نقض کرد
جمعه 28 مهر 1391 - 07:34

العالم- فعالان و اصحاب رسانه عرب، جلوگيري اتحاديه اروپا از پخش شبكه خبري العالم و ديگر شبكه هاي ايراني از ماهواره هاتبرد را اقدامي ظالمانه و مغاير با ادعاي "دفاع از آزادي بيان و انديشه" در اروپا دانستند.

"عدي بوعرفه "دبير مركز دمكراتيك "بهداشت" مغرب روز جمعه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت : توقف پخش شبكه العالم از هاتبرد اقدامي ظالمانه و سياسي است كه اتحاديه اروپا در حق اين شبكه مرتكب شده است و بايد اين سؤال را از مسئولان اتحاديه اروپا پرسيد كه آيا معتقد به آزادي بيان و دمكراسي هستيد؟

عدي افزود: جاي تعجب است كه غرب مدعي دفاع از حقوق بشر و آزادي بيان، انديشه و رسانه است اما مانع پخش شبكه هاي ايراني از ماهواره هاتبرد مي شود .

"بشير عبدالفتاح" سردبير مجله "دمكراسي" چاپ قاهره نیز در این باره گفت : توقف پخش شبكه هاي ايراني از هاتبرد اقدامي سياسي است  و اتحاديه اروپا بايد از سياسي كاري در امور مرتبط با آزادي بيان و رسانه اجتناب كند .

عبدالفتاح افزود: اتحاديه اروپا با آمريكا در اعمال تحريم ها عليه ايران و تشديد محاصره اين كشور همدست شده است، در حالي كه فعاليت رسانه اي جزء حقوق بشر است .

سردبير مجله دموكراسي، بر لزوم احترام گذاشتن به حق "دست يابي به اطلاعات  و بيان افكار" تأكيد كرد و گفت : اتحاديه اروپا از برخي كشورها به علت وضعيت آزادي ها انتقاد مي كند، در حالي كه منافع خود را بر حقوق بشر و آزادي بيان ترجيح مي دهد.

عبدالفتاح افزود: اتحاديه اروپا در گزارش سالانه خود برخي كشورها را به نقض حقوق بشر و آزادي بيان متهم و آن كشورها را تحريم مي كند  اما اکنون خود ايران را از حق آزادي بيان محروم کرده است .

18-19:34






 



پربیننده ترین خبرها