وزیر انرژی عربستان: قتل «خاشقچی» غیرقابل توجیه است

وزیر انرژی عربستان: قتل «خاشقچی» غیرقابل توجیه است
سه شنبه 1 آبان 1397 - 15:51

وزیر انرژی عربستان طی سخنانی در ریاض با اشاره به بحران جاری در عربستان، قتل روزنامه‌نگار سعودی در استانبول را غیرقابل توجیه دانست.

العالم - عربستان سعودی

«خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد که قتل «جمال خاشقچی» یک اقدام نفرت‌انگیز و غیر قابل توجیه است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی طی سخنانی در کنفرانس سرمایه‌گذاری در آینده، که در ریاض برگزار شد گفت: همان‌طور که می‌دانید در روزهای سختی به سر می‌بریم. ما اکنون به دلیل حادثه تاسف‌باری که در ترکیه روی داد، در بحرانیم و هیچ کس در عربستان نمی‌تواند آن را توجیه کند.

وزیر انرژی عربستان ضمن ابراز نارضایتی از کشته شدن «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول تاکید کرد که ملک سلمان وعده داده که تحقیقات تا اجرای عدالت ادامه خواهد یافت.

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی نیز دیروز تاکید کرد که کشورش به انجام تحقیقات جامع درباره پرونده مرگ «جمال خاشقچی» متعهد است.

 وزیر خارجه عربستان در کنفرانسی خبری در اندونزی مدعی شد که مسئولان این حادثه همه بازداشت خواهند شد و تدابیر لازم برای عدم تکرار چنین حوادثی اتخاذ خواهد شد.

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی ۵۹ ساله سعودی مقیم آمریکا، سه‌شنبه دهم مهر (دوم اکتبر) برای امور ازدواج مجدد خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد، اما دیگر از ساختمان خارج نشد. هجده روز بعد عربستان سعودی تحت فشار بین‌المللی ناچار شد به کشته شدن او در کنسولگری اذعان کند اما مسئولیت آن را بر عهده عناصر امنیتی و اطلاعاتی انداخت و سران کشور را از این حادثه بی‌اطلاع توصیف کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها