یک نهاد وابسته به سازمان ملل:

ممنوعیت استفاده از روبنده و حجاب کامل در فرانسه نقض حقوق‌بشر است

ممنوعیت استفاده از روبنده و حجاب کامل در فرانسه نقض حقوق‌بشر است
سه شنبه 1 آبان 1397 - 16:36

یک کمیته وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که اقدام فرانسه در زمینه ممنوعیت استفاده از روبنده در اماکن عمومی و حجاب کامل بدن، ناقض حقوق‌بشر است.

العالم - اروپا

یک کمیته حقوق‌بشری سازمان ملل ممنوعیت استفاده از روبنده در فرانسه و حجاب کامل تمامی بدن را ناقض حقوق‌بشر اعلام کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، این کمیته در قالب بیانیه‌ای اعلام کرد: «فرانسه نتوانسته است که برای موارد ممنوعیت دلیل بیاورد.» و به این کشور 180 روز فرصت داد تا درباره اقداماتی که صورت داده است، گزارش دهد.

علاوه بر اینها این کمیته از ادعای فرانسه مبنی بر اینکه ممنوعیت پوشاندن صورت برای امنیت جامعه و در راستای هدف زندگی در کنار یکدیگر ضروری است، قانع نشده است.

این کمیته متشکل از کارشناسان مستقل است که عملکرد کشورها در راستای قوانین و کنوانسیون‌های جهانی در زمینه حقوق سیاسی و مدنی را بررسی می‌کند.

پس از اینکه دو زن فرانسوی از این قانون که بر طبق آن هیچکس در فضای عمومی نباید از پوششی استفاده کند که صورت وی را بپوشاند، شکایت کردند. این کمیته وارد عمل شد.

فرانسه نخستین کشور اروپایی بود که در آوریل سال ۲۰۱۱ ممنوعیت استفاده از روبنده را اجرایی کرد. چندی پیش، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که از ممنوعیت حجاب در کشورش حمایت نمی‌کند و باید به آزادی عقاید در راستای حفظ اتحاد احترام گذاشته شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها