اعتراف صهیونیست ها: رهگیری ايوب بسیار سخت بود

اعتراف صهیونیست ها: رهگیری ايوب بسیار سخت بود
جمعه 28 مهر 1391 - 08:52

يك منبع امنيتي ارشد اسراييل اذعان كرد كه شناسايي و رهگيري هواپيماي بدون سرنشين "ايوب" كه حزب الله اخيرا به پرواز درآورد، بسيار سخت و دشوار بوده است.

به گزارش شبكه خبري العالم به نقل از روزنامه لبناني الاخبار، اين مسئول ارشد اسراييلي تاكيد كرد: "با توجه به حادثه اخير، در رزمايش مشترك فعلي ميان ارتش امريكا و اسراييل، برنامه شناسايي هواپيماهاي بدون سرنشين و جلوگيري از پرواز آنها به طور ویژه مورد توجه قرار دارد. شناسايي اين گونه هواپيماها و كنترل آنها ماموريتي بسيار سخت و پيچيده است".

از سوي ديگر، پايگاه اطلاع رساني مجله عبري "اسراييل ديفنس" كه در زمينه امور نظامي و امنيتي فعاليت مي كند، تاكيد كرد كه نفوذ هواپيماي حزب الله به حريم هوايي اسراييل فقط يك نمونه از وقایعی است كه در جنگ احتمالی آینده با حزب الله رخ خواهد داد، چرا كه پيش بيني مي شود حزب الله ده ها هواپيماي بدون سرنشين به اسراييل ارسال كند كه شناسايي و جلوگيري از پرواز آنها بسيار سخت خواهد بود. از زمان سرنگونی اين هواپيما، يك جنگ رواني ميان ارتش اسراييل و حزب الله به راه افتاده است که ارتش را وادار كرد تا اطلاعات مربوط به اين هواپيما را پنهان كند و تصاوير و بقاياي آن را مخفی نگه دارد. اما برخي از غيرنظاميان اسراييلي در شبكه هاي اجتماعي تصاويري از اين هواپيما منتشر كردند كه نشان مي دهد طول هريك از بالهاي آن به بيش از دو متر مي رسد.

اين پايگاه همچنین  از حادثه اي خبر داد که 4 ساعت قبل از ورود هواپيماي حزب الله به فضاي اسراييل، نزدیک بود به سرنگوني يك هواپيماي مسافربري منجر شود.

اين پايگاه در تشریح این حادثه نوشت: تماس برج کنترل با هواپيماي مسافربری كه در حال پرواز به سمت اسراييل بود، قطع شد و همین امر موجب شد وزارت جنگ اسراييل آن را مساله اي خطرناك تلقي كند و دستور پرواز هواپيماهاي جنگي براي سرنگوني آن را صادر كند، ولي در آخرين لحظات، خلبان هواپيما با شركت هواپيمايي اسراييل تماس برقرار كرد و اسراييل را از تکرار فاجعه ای که سي سال پيش رخ داده بود، بازداشت. در آن حادثه يك هواپيماي مسافربری ليبيايي به اشتباه سرنگون شد. اين پايگاه جزييات اشتباه اخیر و تابعيت اين هواپيما را ذكر نكرد.

به نوشته این مجله، نيز شيمون پرز در همين راستا گفته است که از نفوذ هواپيماي حزب الله به فضاي اسراييل چندان منفعل نشده، زيرا خطري كه حزب الله براي لبنان دارد، بيش از خطر آن براي اسراييل است (!)

وي در بازديد از روستاهاي دروزي ها در شهر الجليل در شمال فلسطين اشغالي به مناسبت نزديك شدن عيد قربان، گفت: مردم لبنان دشمن اسراييل نيستند، ولي سيد حسن دبير كل حزب الله مي خواهد هر شهروند لبناني يك موشك برای شلیک به سمت اسراييل داشته باشد!

پيرز همچنين به اوضاع سوريه پرداخت و از اتحاديه عرب خواست تا براي متوقف كردن درگيري ها و حفظ امنيت و صلح و تضمين انتقال مسالمت آميز قدرت، نيروي نظامي به سوريه اعزام كند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها