خشم مطبوعات سعودی از طرح اخضر ابراهیمی

خشم مطبوعات سعودی از طرح اخضر ابراهیمی
جمعه 28 مهر 1391 - 14:57

مطبوعات آل‌سعود خشم و ناخرسندي خود را از تلاش‌هاي اخضر ابراهيمي براي برقراري آتش بس در روز عيد قربان علني کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تلاش اخضر ابراهیمی، نماینده ویژهٔ سازمان ملل متحد در امور سوریه، برای برقراری آتش‌بس میان دولت و گروه‌های مسلح در روز عید قربان، خشم مطبوعات سعودی را برانگیخته است.

مطبوعات سعودی برای پنهان کردن علت خشم خود از طرح اخضر ابراهیمی، نگرانی از نفع بردن دولت سوریه از آتش بس را بهانه کرده و مدعی شده‌اند که ممکن است دولت سوریه با سوء استفاده از آتش‌بس، افراد مسلح را غافلگیر کند.

آل‌سعود و به تبع آن مطبوعات عربستان در حالی چنین ادعایی را مطرح می‌کنند که به گواهی الدابی، فرستاده پیشین اتحادیه عرب به سوریه، عامل نقض آتش‌بس پیشین میان دولت و مخالفان سوری، گروه‌های مسلح بودند.

مطبوعات سعودی پیشنهاد اخضر ابراهیمی برای آتش بس را نشان دهنده ناتوانی جامعه جهانی در متوقف کردن درگیری‌ها در سوریه دانستند، این در حالی است که کوفی عنان؛ فرستاده پیشین سازمان ملل متحد به سوریه، توقف درگیری‌ها را در سوریه منوط به توقف حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های مسلح دانسته بود.

مطبوعات سعودی مانند الجزیره، الریاض، عکاظ و دیگر روزنامه‌های آن با درج مقاله‌ها و گزارش‌هایی و با آگاهی از ناخرسندی آل‌سعود از هرگونه توقف جنگ در سوریه، سعی می‌کنند با فرافکنی و ربط دادن طرح اخضر ابراهیمی به ایران و روسیه، این طرح را خدشه دار کنند.

مطبوعات سعودی درباره ایران و روسیه را متهم می کنند که این دو کشور هستند که با استقبال از این طرح بر ارائه هرگونه طرحی برای حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه تاکید می‌کنند.

مطبوعات سعودی همچنین تلاش کردند با مطرح کردن ادعاهایی دروغین، زمینه جبهه گیری افکار عمومی ضد طرح اخضر ابراهیمی را فراهم کردند و در این باره مدعی شدند که این طرح به نظام بشار اسد اجازه خواهد داد حدود ۲ سال دیگر در رأس قدرت باقی بماند تا زمانی که آب‌ها از آسیاب افتاده و معادلات بین‌المللی تغییر یابد.

نظام آل سعود که داعیه‌دار زعامت امت اسلامی است و این روزها میزبان حجاج بیت الله الحرام است، بدیهی‌ترین و روشن‌ترین آیات قرآن کریم درباره ضرورت توقف جنگ در ماه‌های حرام را نادیده گرفته و تلاش دارد از اجرایی شدن طرح آتش بس میان نظام سوری و مخالفان همزمان با عید سعید قربان جلوگیری کند.

پربیننده ترین خبرها