المعلم در دیدار با دی‌میستورا:

درباره قانون اساسی سوریه فقط سوری‌ها تصمیم می‌‎گیرند

درباره قانون اساسی سوریه فقط سوری‌ها تصمیم می‌‎گیرند
چهارشنبه 2 آبان 1397 - 22:25

وزیر خارجه سوریه در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل تاکید کرد که تصمیم‌گیری درباره قانون اساسی فقط بر عهده مردم سوریه است.

العالم - سوریه

ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در دیدار با استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بر ادامه حمایت‌های کشورش از تلاش‌های صورت گرفته برای حل سیاسی بحران تاکید کرد.

وی افزود: دولت سوریه با نتایج کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوری سوری در سوچی و روند تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی تعامل سازنده‌ای داشته است.

المعلم تاکید کرد که کمیته بررسی قانون اساسی باید اصل پایبندی به حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن  را که در منشور سازمان ملل و قوانین بین‌اللمللی و قطعنامه‌های شورای امنیت درباره سوریه بر آن صحه گذاشته شده است رعایت کند و بر همین اساس هرگونه روندی در این زمینه باید به رهبری دولت سوریه باشد، زیرا قانون اساسی موضوعی حاکمیتی است که فقط ملت سوریه بدون دخالت خارجی درباره آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

دی‌میستورا نیز در این دیدار گزارشی از دیدارها و فعالیت‌های اخیر خود به منظور پیشبرد روند سیاسی و تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی ارائه کرد.

وی گفت که در طول سال‌های ماموریت خود به عنوان نماینده دبیرکل سازمان ملل تمام تلاش خود را برای حل سیاسی بحران سوریه در شرایطی دشوار به کار بسته است.

دو طرف در پایان مذاکرات خود بر ادامه ارتباط به منظور بررسی ایده‌هایی که می‌تواند به پیشبرد روند سیاسی منجر شود توافق کردند.

پربیننده ترین خبرها