گلوبال پست: عناصرمسلح می‌دانند که درسوریه جایی ندارند

گلوبال پست: عناصرمسلح می‌دانند که درسوریه جایی ندارند
شنبه 29 مهر 1391 - 08:06

نشريه اينترنتي آمريکايي با انتشار گزارشي درباره اوضاع شهر حلب در سوريه تأکيد کرد، با گذشت بيش از يک سال از جنگ گروه هاي تروريستي و نيروهاي سوري، گروه هاي مسلح دريافته اند که جايگاهي بين مردم ندارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  "گلوبال پست" در این گزارش که بر اساس تحقیقات میدانی از داخل شهر حلب به دست آمده، تأکید می کند: شهر حلب كاملا سوخته، و آثار تاريخي و باستاني و تأُسيسات اين شهر تخريب شده است ..  تروريست ها و خودروهاي بمب گذاري پس از کشتن و مجروح کردن صدها تن از شهروندان، در اين شهر پراكنده شده اند.

این نشریه آمریکایی افزود: در چنين وضعيتي كاسه صبر بسياري از شهروندان سوري، در مقابل مخالفان مسلح كه اقدام به تخريب اين شهر مي كنند و از هويت آن بي اطلاع هستند، لبريز شده است. اين گروههاي مسلح، فاقد هر گونه پناهگاهي در اين شهر هستند؛ و شمار زيادي از آنها از خارج به حلب نفوذ كرده اند.

"محمد قابال" دانشجوي 21 ساله از شهر حلب بدون آنکه دیگر ترسی از مخالفان مسلح داشته باشد، مي گويد: تروريسم در سوريه در حال گسترش است و دولت بايد در اين زمينه اقدامي صورت دهد.

وي مي افزايد: دولت سوريه نمي تواند جز با سياست مشت آهنين با مخالفان برخورد كند. در غير اين صورت جنگ داخلي روي خواهد داد.

قابال تأکید کرد: در صورتي كه نظام سقوط كند، جنگ داخلي كشور را فرا می گیرد، و اين وضعيت هرگز پايان نخواهد یافت.

يكی دیگر از ساکنان حلب به نام  "فايز" مي گويد: ماه قبل زماني به ديدار فرزندانم در شهر "ادلب" رفته بودم گروههاي مسلح خانه ام را تصرف کردند.

فایز افزود: آنها منزل مرا به پايگاه تبديل كرده بودند.

اين شهروند سوري با بيان اينكه تروريست ها وارد هر منطقه اي که بشوند در آنجا هرج و مرج به وجود مي آورند، اظهار داشت: تروريست ها حتي لباس هاي مرا برداشته و از آن استفاده مي كنند؛ آنها دارايي‌هاي مرا تخريب کردند؛ و فرمانده آنها در پاسخ به اعتراض من ادعا کرد: "اكنون زمان جنگ است".

گلوبال پست در ادامه نوشت: مسأله فقط به خشم و نارضايتي شهروندان عادي سوريه از اقدامات مخالفان مسلح محدود نمي شود، چرا که  آنها حتی از رفتار و عملكرد كساني كه به بهانه كمك به عناصر مسلح به حلب آمده اند، بسيار ناراضي هستند.

این نشریه آمریکایی همچنین به نقل از فردی به نام "ابوسيد" نوشت: ابوسید از ساكنان مركز شهر حلب و از اولين افرادي است كه در حمايت عناصر مسلح، سلاح به دست گرفت، و حتي مجروح شد.

ابوسيد  مي گويد: در حالي كه درگيري ها در شهرك صلاح الدين ادامه داشت؛ عناصر گروههاي مسلح به محله های ديگر رفته و اموال مردم را غارت مي كردند. من با چشمان خودم شاهد سرقت كامپيوتر، تلويزيون، موبايل و كليه اموال قابل حمل شهروندان توسط اين افراد بوده ام.

وي افزود: بارها شاهد بودم كه افراد مسلح، شهروندان عادي را به اتهام حمايت از نظام به قتل رسانده اند؛ حتي شاهد بودم يكي از آشنايان مرا به شدت كتك زدند، و او درحالیکه 46 ساله بود و پنج فرزند داشت، بر اثر شدت جراحات جان سپرد .

ابوسيد اذعان کرد: ترديدي نيست كه ما امروز حمايت همه شهروندان را از دست داده ايم.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها