نفرت يمني ها از آمريكا عامل قدرت گرفتن القاعده

نفرت يمني ها از آمريكا عامل قدرت گرفتن القاعده
شنبه 29 مهر 1391 - 08:23

صنعا(العالم)- شركت كنندگان در همايش سراسري نيروهاي انقلابي يمن، سياستمداران يمني را به كوتاهي در بررسي و حل مسائل امنيتي و دروغگويي در خصوص اعلام دستاوردهاي امنيتي متهم و اعلام كردند كه عمليات نظامي آمريكا در يمن و كشتار غير نظاميان به دست آنان باعث تنفر مردم و قدرت گرفتن القاعده در كشور شده است.

شركت كنندگان در اين همايش همچنين هشدار دادند كه واگذار كردن موضوع مقابله با القاعده به آمريكا و بمباران مناطق مختلف يمن و كشتار غير نظاميان به واشنگتن، نتايج معكوسي خواهد داشت و موجب شده است تا تعداد بيشتري از مردم يمن به اين گروه ملحق شوند.

"علي ناصر البخيتي" سخنگوي همايش سراسري نيروهاي انقلابي يمن كه ديروز ( جمعه 28 مهر ماه) در صنعا پايتخت يمن برگزار شد، در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت : حوادث يمن بيانگر ناامني شديد در صنعا پايتخت اين كشور و بسياري ديگراز شهرهاست. وي افزود: عليرغم اين كه مقامات يمن دليل انفجار مقر لشكر يكم زرهي به فرماندهي محسن الاحمر را منفجر شدن انبار اسلحه و مهمات طي مانور برگزار شده، اعلام كرده اند، اما واقعيت هنوز درباره اين حادثه مشخص نيست.
البخيتي گفت: كمي پيش از انفجار، هواپيماهايي بر فراز اين منطقه در حال پرواز بودند و حمله به مقر ارتش در منطقه ابين نيز بيانگر اين است كه پيروزي هايي كه فرماندهان ارتش و وزارت دفاع در مقابله با القاعده ادعا مي كنند، پيروزهايي خيالي و دروغ هاي رسانه اي است.
وي با اشاره به مختل بودن فضاي سياسي يمن و ادامه اختلافات، سياستمداران يمني را به تقسيم پستها و مناصب، سهم خواهي و سهل انگاري كامل در برخورد با مسائل امنيتي متهم كرد.
سخنگوي همايش سراسري نيروهاي انقلابي يمن هشدار داد: تقلاي مقامات يمني براي دست يافتن به قدرت و نپرداختن به مسائل امنيتي موجب شده تا القاعده در بيشتر مناطق كشور نفوذ كند و قدرت خود را افزايش دهد.
البخيتي خاطرنشان كرد: بررسي مسائل امنيتي بر اساس تمايلات آمريكا موجب افزايش حضور گروه القاعده و حمايت گسترده مردم از اين گروه در شهرها خواهد شد زيرا حملات آمريكا به برخي مناطق به كشتار بيگناهان و غير نظاميان منجر و موجب مي شود بسياري از آنها به اين گروه پيوسته يا سرپوشي براي فعاليت آن ايجاد كنند.
وي تاكيد كرد: مشكل القاعده بايد با نگاه امنيتي و توجه به ابعاد مختلف اقتصادي و اجتماعي آن و نه فقط نظامي و امنيتي بررسي شود.
البخيتي گفت: بايد با طرح هاي عمراني، سرمايه گذاري ، احداث مدارس و دانشگاهها در مناطق تحت نفوذ القاعده و اختصاص مبالغي براي توسعه اقتصادي به مردم فقير اين مناطق كمك شود تا دولت و غير نظاميان نيز بتوانند به اين مناطق وارد شوند. 
MKH-19-15:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها