قطع شبكه هاي ماهواره اي ايران، تروريسم رسانه اي است

قطع شبكه هاي ماهواره اي ايران، تروريسم رسانه اي است
شنبه 29 مهر 1391 - 09:38

كارشناسان رسانه اي غربي و كشورهاي مسلمان با انتقاد از اقدام غرب در زمنيه قطع پخش برنامه هاي شبكه هاي ماهواره اي ايراني، اين اقدام را تروريسم رسانه اي و مغاير با اصول اوليه آزادي بيان دانستند.

علي قاسم مدير مسئول روزنامه الثوره سوريه شنبه در مصاحبه با العالم اظهار داشت: به نظر مي رسد تروريسم سياسي ، نظامي و ديپلماتيك و همه اشكال تروريسم عليه ايران بي نتيجه مانده است و آنها به تروريسم رسانه اي روي آورده ند. 
وي تاكيد كرد: قطع پخش شبكه هاي ايراني يكي از اشكال تروريسم و تجاوز به حقوق ملت ها است و به اين علت صورت مي گيرد كه همه راهها و شيوه هايي كه عليه ايران به منظور باج گيري از آن در بسياري از مسائل استفاده شده، با شكست انجاميده و بي نتيجه مانده است. 
قاسم قصير كارشناس لبناني نيز در مصاحبه با شبكه خبري العالم، كشورهاي غربي و هم پيمانان آنها در منطقه را به تلاش براي جلوگيري از رسيدن صداي ايران به افكار عمومي جهاني و منطقه متهم كرد. 
قصير هشدار داد كه قطع پخش شبكه هاي ايراني بخشي از تلاش براي منحرف كردن نگاهها از دشمن واقعي يعني رژيم اشغالگر و نشان دادن ايران به عنوان دشمن در منطقه به منظور ايجاد فتنه و جنگ است. 
وي افزود: اين اولين بار نيست كه اتحاديه اروپا و برخي از موسسه هاي بين المللي اقداماتي به منظور خاموش كردن صداي حق چه عليه شبكه هاي ايراني يا المنار يا برخي از ديگر شبكه هاي اسلامي انجام مي دهند. غرب به طور كلي نمي خواهد صداي اسلام به افكار عمومي در اروپا و آمريكا يا حتي افكار عمومي عربي كه به اين شبكه هاي ماهواره اي توجه دارند، رسانده شود. 
قصير اظهار داشت: غرب هميشه ادعا مي كند كه خواستار آزادي و دموكراسي است اما در عين حال برخورد دوگانه با مسائل دارد تا جايي كه خواسته خود را عملي مي كند اما از ما مي خواهد از عملي كردن خواسته خود امتناع بورزيم و اين اقدام آنها بخشي از نبرد طولاني با دنياي اسلام است. 
اين كارشناس لبناني تصريح كرد: شركت ماهواره اي "يوتل ست" تحت فشارهاي سياسي تصميم به قطع پخش شبكه هاي ايراني گرفته است تا هرگونه صداي رسانه اي را كه ممكن است ديدگاهي مغاير با خواسته غرب و هم پيمانان آن ارائه كند، خاموش نمايد. 
انور رجا از رهبران جبهه مردمي براي آزادي فلسطين شاخه فرماندهي كل نيز در مصاحبه با العالم گفت: آنها مي خواهند واقعيت را حذف كنند تا بر افكار عمومي سيطره يابند و افكار عمومي فقط يك موضع و يك نظر را بشنود. 
جك بارات كارشناس روابط بين الملل در مصاحبه با العالم خاطر نشان كرد: شبكه العالم و شبكه پرس تي وي از شبكه هاي قوي هستند و ثابت كرده اند كه مي توانند بر افكار عمومي جهاني تاثير بگذارند. 
وي تاكيد كرد: غربي ها قصد دارند همانطور كه سوريه را مجازات كردند، ايران را نيز مجازات كنند. آنها نمي خواهند هيچ اروپايي يا هيچيك از مردم منطقه عربي به اين شبكه ها گوش كنند.
الحسين ولد امدو مسئول روزنامه نگاران موريتانيايي نيز در مصاحبه با العالم گفت: معتقديم كه تلاش براي خاموش كردن صداي حقيقت ، تلاش نوميدانه و مغاير با اصول آزادي خواهي است كه اروپايي ها سر مي دهند، به همين علت همه بايد قطع پخش شبكه العالم از ماهواره هاتبرد به خواسته اروپا را محكوم كنند.
اولبر مارك ترنن كارشناس رسانه اي انگليسي تصميم شركت يوتل ست اروپا به قطع پخش شبكه هاي ايراني از ماهواره هاتبرد را تصميمي اشتباه و غير قابل توجيه دانست و خواستار عدول هرچه سريعتر از اين تصميم شد.
وي در مصاحبه با العالم از معيارهاي دوگانه غرب و ترجيح دادن منافع بر اصول، انتقاد كرد و از ايران خواست از شركت يوتل ست به علت اين تصميم شكايت كند. 
مارك ترنن گفت: قطع پخش شبكه هاي ايراني تاسف بار است به ويژه در اين شرايط و با توجه به تنش شديد در سوريه و بحرين كه بسيار مهم است طرفها به ديدگاههاي يكديگر توجه كنند. 
اين كارشناس با اشاره به اينكه بايد تماس هايي بين طرفهاي مختلف وجود داشته باشد، تاكيد كرد: هيچ توجيهي براي قطع شبكه هاي ايران وجود ندارد و بايد به اين مسئله در سريعترين زمان ممكن پايان داد.
مارك ترنن از سياست يك بام و دو هواي آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي انتقاد كرد و گفت: كشورهاي غربي سال ها از دولت ديكتاتوري بن علي در تونس و حسني مبارك در مصر حمايت كردندو آنها را دوست به حساب

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها