اعزام ۴۰ خبرنگار برای پوشش خبری  اربعین حسینی به کربلا

اعزام ۴۰ خبرنگار برای پوشش خبری  اربعین حسینی به کربلا
پنج‌شنبه 3 آبان 1397 - 20:35

دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین گفت: ۴۰ خبرنگار از رسانه های داخلی، برون مرزی و استانی در نجف، کربلا، سامرا در مسیرهای ۱۳ گانه منتهی به کربلا مستقر و جهت پوشش خبری به فعالیت مشغولند.

العالم- ایران/فرهنگی

علی کشاورز علوی امروز پنجشنبه در گفتگو با رادیو اربعین گفت: کمیته اطلاع رسانی یکی از کمیته های دوازده گانه ستاد مرکزی اربعین حسینی است که در کنار بقیه کمیته ها به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی در ادامه گفت: از ۶ ماه قبل کمیته اطلاع رسانی به موازات سایر کمیته ها و بر اساس شروع به کار ستاد مرکزی اربعین حسینی، آغاز به کار کرده است.

وی افزود: پنج جلسه داخلی با حضور روسا و دبیران کمیته های دوازده گانه و کمیته اطلاع رسانی برگزار شد تا در اربعین حسینی شاهد هماهنگی لازم در رابطه با انعکاس رخداد بزرگ اربعین باشیم.

وی به تعداد عوامل تولید اشاره کرد و گفت: حدود ۲۵۰ نفر عوامل تولید که شامل عوامل مستند ساز، تهیه کننده، کارگردان و خبرنگار در این ستاد فعالیت می کنند.

علوی ادامه داد: ۴۰ خبرنگار از رسانه های داخلی، برون مرزی و استانی که در نجف، کربلا، سامرا و مسیر های ۱۳ گانه ی منتهی به کربلا مستقر هستند؛ از پنج  روز قبل که اوج برنامه های صدا و سیما شروع شده فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: پوشش خبری در سه سطح ملی، برون مرزی و استانی است که شامل کار تلویزیونی یا رادیویی می شود.

دبیر کمیته اطلاع رسانی و مستند سازی ستاد اربعیندر ادامه گفت: در ایام اربعین رسانه های خارجی از جمله Manoto ، VOA، BBC سعی دارند این اربعین حسینی را تحریف کنند و هیچ تصویری از حضور گسترده زائران نشان ندهند لذا خبرنگاران ایرانی باید مقابل این تحریف ها و شایعاتی که به صورت هدفمندانه توسط شبکه های خارجی صورت می گیرد، هوشیارانه و آگاهانه عمل کنند.

علوی در ادامه به شعار "زائر-خبرنگار" اشاره کرد و گفت: همه زائران می توانند از جلوه های حرکت حسینی، عکس و فیلم تهیه کنند و آن ها را در اختیار خبرگزاری ها قرار دهند تا در انعکاس اخبار و به تصویر کشیدن رخداد بزرگ اربعین کمک شایانی بکنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها