ایندیپندنت: هزینه های هنگفت، می تواند قطر را "فرهنگی" کند؟

ایندیپندنت: هزینه های هنگفت، می تواند قطر را
شنبه 29 مهر 1391 - 13:53

دولتمردان قطري که در سال هاي اخير به شدت تلاش مي کنند در هم? عرصه هاي سياسي و اجتماعي با صرف هزينه هاي هنگفت، نام کشورشان را به نوعي مطرح کنند، اکنون به "فرهنگ و هنر" رو آورده اند تا شايد از اين راه موفقيتي کسب کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مجله ایندیپندنت به تازگی گزارش مشروحی درباره برنامه ها و طرح های فرهنگی هنری قطر منتشر کرده که با هزینه های میلیاردی در حال اجراست، اما همگی مانند "شهرک هنری کتارا" شبه متروکه هستند و بازدید کننده ای را به خود نمی بینند.

گزارشگر انگلیسی این نشریه در نوشتۀ خود آورده است: سالن اپرای این شهرک هنری، مدتهاست منتظر آن است که اجرا کننده یا بازدیدکننده و تماشاگری، سراغی از آن بگیرد.

بنا بر این گزارش، برآوردها حاکی از آن است که قطر 25 میلیارد دلار در طرح های فرهنگی و هنری سرمایه گذاری کرده تا همزمان با میزبانی جام جهانی 2022، برای خود در فهرست جهانی فرهنگ و هنر جایی باز کند. ایندیپندنت در ادامه می پرسد: «آیا صرف میلیاردها دلار می تواند دوحه را مانند برخی از پایتخت ها، به مقصدی برای شیفتگان فرهنگ و هنر تبدیل کند؟»

در بخش دیگی از گزارش ایندیپندنت آمده است: ویژگی قطر در اجرای این قبیل برنامه ها و در رقابت با همسایگانش در خلیج (فارس)، صبر و شکیبایی است. از طرفی، این کشور منابعی در اختیار دارد که بیشترین متوسط درآمد سرانه سالانه (برابر با 100 هزار دلار) را برای این کشور به ارمغان آورده است.

این در حالی است که برنامه های فرهنگی- هنری مشابه در کشور امارات، از جمله دعوت از موزه های مشهورغربی (همچون موزه لوور پاریس) که با هزینه ای بالغ بر 27 میلیارد دلار در حال اجراست، به سبب تاخیر در احداث ابنیه و اماکن مورد نیاز با تاخیر طولانی مواجه شده است. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها