طرح جدید صهیونیست ها برای یهودی سازی قدس

طرح جدید صهیونیست ها برای یهودی سازی قدس
شنبه 29 مهر 1391 - 17:43

رژيم اشغالگر قدس در چارچوب سياست هاي توسعه طلبانه خود و در سايه سکوت مجامع بين المللي، قصد دارد بزرگترين طرح تغيير واقعيت هاي تاريخي قدس شريف را اجرا کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رژيم صهيونيستي به منظور توسعه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی بارها به  ساكنان منطقه "البستان" در جنوب مسجد الاقصي اخطار داده است که خانه های خود را در این منطقه تخلیه کنند؛ به این ترتیب این منطقه با خطر جدی يهودي سازي و محو هويت عربی اسلامی مواجه است.

"مراد ابوشافع" عضو كميته دفاع از منطقه "البستان" در گفت وگو با شبكه خبري العالم گفت: رژيم صهيونيستي درصدد است با اعمال فشار بر ساكنان منطقه البستان و قدس شریف آنها را مجبور به ترک منازل خود کند تا در نهایت قدس به پايتخت این رژيم تبدیل شود.

وی افزود: رژيم اشغالگر قدس اصرار دارد که زبان عبري در همه مناطق قدس شريف به کار برده شود ولي مردم قدس با طرح هاي اسراييل مخالفند و تا ابد با زبان عربي اسلامي سخن خواهند گفت.

از سوی دیگر نهادهاي حقوق بشری و سازمان هاي فعال در قدس شريف ضمن هشدار درباره خطرات طرح هاي اسراييل در قدس شریف بويژه در مسجد الاقصي خاطرنشان کردند که شهرداري قدس در صدد اجراي بزرگ ترين طرح تغيير واقعيت هاي تاریخی و جغرافیایی در این منطقه است.

"احمد رويضي" رییس بخش قدس در ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، در گفت وگو با شبكه خبري العالم با تاكيد بر اين كه فلسطيني ها بايد در مقابل اين طرح ها بيشتر مقاومت كنند، خواستار حمايت از مردم مقاوم منطقه البستان و پاسداران حریم مسجد الاقصي در اين منطقه و ديگر مناطق، در برابر طرح هاي رژیم صهیونیستی شد.

شایان ذکر است که با تخريب خانه هاي ساكن منطقه البستان در قدس شریف، شماری از فلسطینی ها آواره خواهند شد و موجوديت فلسطينی قدس در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.

15:18

 

پربیننده ترین خبرها