سازمان ملل متحد:

ارسال کمک های بشر دوستانه به آوارگان سوری در مرز اردن به تعویق افتاد

ارسال کمک های بشر دوستانه به آوارگان سوری در مرز اردن به تعویق افتاد
شنبه 5 آبان 1397 - 07:52

سازمان ملل متحد بامداد شنبه اعلام کرد که ارسال کمک های بشر دوستانه به اردوگاه آوارگان سوری در مرز این کشور با اردن به دلایل امنیتی و لجستیکی به تعویق افتاده است.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، «فدوی عبد ربه» یکی از مقام های سازمان ملل متحد در سوریه گفت: قرار بود روز شنبه کمک های بشر دوستانه سازمان ملل متحد با همکاری هلال احمر سوریه به اردوگاه الرکبان در مرز اردن ارسال شود که به دلایل امنیتی و لجستیکی به تعویق افتاد.
وی اضافه کرد: سازمان ملل متحد در صورت فراهم شدن شرایط آماده ارسال کمک ها به 50 هزار آواره در اردوگاه الرکبان است.
پیش تر«علی الزعتری» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در سوریه اعلام کرده بود: شرایط انسانی در اردوگاه الرکبان بسیار اسفناک است و برای ارسال کمک های بشردوستانه نیاز به هماهنگی میان طرف های درگیر در این منطقه وجود دارد.
«لیندا تام» سخنگوی دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در سوریه نیز گفته بود: سازمان ملل متحد همچنان از وضعیت بحرانی در این اردوگاه نگران است.
آخرین بار ژانویه گذشته کاروان کمک های بشردوستانه به اردوگاه الرکبان ارسال شد.
پیش تر گروه تروریستی "جیش مغاویرالثوره" از ورود مواد غذایی و کمک ها به آوارگان ساکن "اردوگاه الرکبان" جلوگیری کردند که این امر سبب جان باختن 14 شهروند سوری شده بود. 
دولت اردن نیز که اردوگاه الرکبان در نزدیکی مرز این کشور قرار دارد، با ادعای دلایل امنیتی از انتقال کمک های انسانی به این اردوگاه جلوگیری می کند. 
به گزارش ایرنا، این رسانه‌ها اعلام کردند که گذرگاه "التنف" که در تسلط گروه تروریستی جیش مغاویرالثوره از زیرمجموعه های "ارتش آزاد" و مورد حمایت ائتلاف آمریکایی است و با این اردوگاه کمتر از 20 کیلومتر فاصله دارد، مسیر کمک های انسان دوستانه به اردوگاه الرکبان را بسته است.
اردوگاه الرکبان در 300 کیلومتری جنوب شرق شهر 'حمص' در سال 2014 در نزدیکی مرز اردن و در کنار پایگاه نظامیان آمریکا برپا شد. 

پربیننده ترین خبرها