فعال یمنی:

دخالت های عربستان، یمن را عرصۀ حضور بیگانگان کرده است

دخالت های عربستان، یمن را عرصۀ حضور بیگانگان کرده است
شنبه 29 مهر 1391 - 19:53

فعال زن يمني با تاکيد بر ضرورت پيروي رئيس جمهور از اراده ملت تاكيد كرد و خواستار بركناري ژنرال هاي فاسد ارتش و اتحاد براي برون رفت يمن از منازعات شد.

عفراء الحبوري عضو جنبش انقلاب جوانان یمن روز شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: اگر رئيس جمهور تصميم قاطعي براي بازسازي ساختار ارتش و منسجم كردن اجزاي آن اتخاذ نكند، همچنان بيگانگان - از جمله سعودي ها- براي يمن تصميم خواهند گرفت.

وي افزود: دخالت هاي آشکار امریكا و آل سعود در يمن، از سوي ملت قابل پذیرش نیست و کاملا به ضرر مردم و ارتش ملي يمن است و سياستمداران كشور در قبال اين دخالت ها مسئول هستند.

عضو جنبش انقلاب جوانان خاطرنشان كرد: در يمن دو مركز قدرت وجود دارد كه هريك از آنها بخشی از بدنه نيروي نظامي را در اختيار دارد. در واقع ارتش به شكل گردان هايي درآمده كه تعدادي از آنها وابسته به ارتش و تعدادي وابسته به مراكز خارج از ارتش مي باشند.

وي اظهار داشت: طرف هاي درگير، بازسازي بدنه ارتش را به نفع خود نمي بينند و مخالف متحد شدن ارتش تحت يك فرماندهي واحد هستند.

الحبوري افزود: اگر سياستمداران علاقه اي به گفتگو و طرح موضوعات مورد نظر ملت دارند، بايد ابتدا رئيس جمهور را وادار كنند تا فرماندهان فاسدي را كه از مذاكره و آغاز روند منسجم سازي ارتش سرباز مي زنند، بركنار نمايد.

وي خاطرنشان کرد: ما مي دانيم كه رئيس جمهور با فشارهاي زيادي از جانب برخي دولت ها به خصوص عربستان مواجه است، اما بايد با تسليم در برابر خواست ملت، تصميمات تاريخي اتخاذ كند و به ملت يمن و همه دنيا ثابت كند كه هدفش اجابت خواسته هاي ملت است، نه خدمت به كشورهاي بيگانه.



پربیننده ترین خبرها