سفر منطقه‌ای "ابراهیمی" در دیدار با "اسد" بررسی شد

سفر منطقه‌ای
يکشنبه 30 مهر 1391 - 10:23

نماينده سازمان ملل متحد صبح امروزبا رئيس جمهور سوريه ديدار، و درخصوص نتايج سفرهاي اخير خود به کشورهاي منطقه گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اخضر ابراهیمی" صبح یکشنبه در دیدار با "بشار اسد" در خصوص تحولات اوضاع سوریه،و   نتایج سفرهای اخیرش به کشورهای منطقه گفت و گو کرد.

بشار اسد در این دیدار با تأکید بر حمایت کشورش از تلاشهای نماینده سازمان ملل اظهار داشت، که سوریه از هرگونه تلاش صادقانه برای حل بحران این کشور از راه های سیاسی، با توجه به درنظر گرفتن ضرورت احترام به حاکمیت این کشور و مخالفت با دخالت خارجی، استقبال می کند.

بشار اسد اظهار داشت، هر طرح یا فرایند سیاسی باید بر اصل توقف تروریسم استوار باشد، که این امر نیازمند آن است که کشورهایی که در حمایت، تسلیح و پناه دادن به تروریستها دست دارند، از این اقدامات دست بکشند.

"ولید معلم" وزیر امورخارجه، "بثینه شعبان" مشاور سیاسی و رسانه ای ریاست جمهوری، "فیصل مقداد" معاون وزیرخارجه، "احمد عرنوس" معاون وزیر خارجه، "جهاد مقدسی" رئیس اداره اطلاع رسانی وزارت خارجه سوریه در این نشست حضور داشتند.

مذاکرات جدی وسازنده ابراهیمی با معلم 

از سوی دیگر "ولید معلم" و "اخضر ابراهیمی" عصر دیروز،  راه‌کارهای همکاری بین دولت سوریه و هیأت سازمان ملل را بررسی کردند.

خبرگزاری سانا گزارش داد، طرفین در این دیدار به بررسی کمکهایی پرداختند که سوریه می تواند برای تسهیل مأموریت هیأت اخضر ابراهیمی ارایه دهد.

معلم و ابراهیمی همچنین به بررسی موانع موجود بر سر راه مأموریت هیأت سازمان ملل از جمله ادامه حمایت تسلیحاتی، مالی و آموزشی برخی طرفها از گروه های مسلح و تروریستها،  پرداختند.

ابراهیمی نیز در این دیدار بارزترین نتایج سفرهای اخیر خود به کشورهای منطقه را ارایه کرد.

در همین رابطه "ضرار جمو" رئیس اداره سیاسی سوری های مقیم خارج در وزارت امورخارجه سوریه، به شبکه العالم گفت: دولت سوریه همواره توانایی پایبندی به تعهدات را داشته است؛ ولی مشکل سوریه اکنون باندهای مسلحی است که از سوی طرفهای خارجی حمایت می شوند و اکنون کسی نیست که این طرفها را به توقف این حمایتها و دست کشیدن از کشتار مردم سوریه مجبور کند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها