ارتباط رژیم اشغالگر با بحران اخیر لبنان

ارتباط رژیم اشغالگر با بحران اخیر لبنان
يکشنبه 30 مهر 1391 - 13:30

العالم، بيروت - سياستمدار لبناني تنش‌هاي اخير در اين کشور پس از ترور "وسام الحسن" از مسئولان امنيتي اين کشور را بسيار شبيه به دوران ترور رفيق حريري دانست و گفت، رژيم اشغالگر برنده اصلي ترور "وسام الحسن" است.

"خالد الرواس" روز یکشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال ايجاد فتنه و بي ثباتي در لبنان و انتقام از مقاومت پس از نفوذ هواپيماي ايوب به فلسطين اشغالي و جبران شكست‌هايش در سالهاي 2000 و 2006 است.

دبير تشكل ديداراحزاب و نيروهاي ملي لبنان ادامه داد: خواست جریان 14 مارس از كابينه نجیب میقاتی براي استعفا و ارتباط دادن خون قربانيان اين ترور به عهده دولت، قابل توجیه نیست؛ این مسأله نشان مي دهد گروه 14 مارس به دنبال آن است که با هر قیمتی به قدرت بازگردد.

دبير تشكل ديدار احزاب و نيروهاي ملي لبنان، تصريح كرد: استعفاي دولت مشكلي را حل نمي كند، لذا سخنان نجيب ميقاتي نخست وزير لبنان اقدامي پيشدستانه به منظور مهار افكار عمومي خصوصا با توجه به اوضاع سوريه و تلاش تل آويو براي انتقام از لبنان بود تا مانع از رويدادهاي منفي شود.

وي خاطرنشان کرد: استعفاي كابينه باعث خلاء قانوني و سياسي در كشور خواهد شد و به جاي حل مشكل، امور را پيچيده تر مي كند؛ لذا حتي جامعه جهاني و اروپا خواستار خويشتنداري در تصميم گيري شدند تا نيروهاي سياسي شتابزده عمل نكرده و وحدت داخلي كشور با توجه به رويدادهاي سريع منطقه حفظ شود.

 

21-22:40

 



پربیننده ترین خبرها