جدیدترین گزارش خبرنگاران العالم از مرزهای مهران و شلمچه

يکشنبه 6 آبان 1397 - 14:30

خبرنگاران شبکه خبری العالم مستقر در مرز عراق از تداوم عزیمت هزاران نفر از زائران اباعبدالله الحسین (ع) از طریق گذرگاههای مرزی مهران و شملچه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) خبر دادند.

العالم - ايران

خبرنگاران العالم در گذرگاه مرزی مهران در گزارش امروز خود اعلام کردند: امروز یکصد هزار نفر از زائران حسینی (ع) که روادید دریافت کرده اند، از این گذرگاه عبور کرده اند و در طول 24 ساعت آینده منطقه مرزی را به مقتصد کربلای معلی ترک خواهند کرد.

به گفته این خبرنگاران، ازدحام گسترده ای در گذرگاه مهران به خاطر حضور زائران ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین امام حسین (ع) وجود دارد اما شدت ازدحام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

خبرنگاران العالم مستقر در گذرگاه شلمچه نیز با اشاره به تداوم عزیمت زائران از این گذرگاه برای شرکت در مراسم اربعین اباعبدالله الحسین (ع) افزودند: روند جابجایی زائران از طریق گذرگاههای مرزی به طرز بسیار خوی در جریان است.

این خبرنگاران تاکید کردند که عزیمت میلیونی زائران به سمت کربلای معلی ادامه دارد و آنها از سایر استانهای عراق و ایران و کشورهای همسایه و سایر مناطق جهان مسیر را پای پیاده بدون توجه به گرسنگی یا تشنگی یا خستگی یا بیماری طی می کنند.

در طول مسیر منتهی به شهر مقدس کربلاء، موکب های حسینی (ع) برای ارایه خدمات به زائران از آب و غذا گرفته تا جای استراحت مستقر شده اند.

همچنین موکب هایی هستند که دوستداران و عاشقان اهل بیت (ع) از کشورهای اروپایی آن را سازماندهی کرده اند تا همه آنها در این روزها تجلی بخش معانی ایثار، کَرَم و همبستگی اجتماعی باشد.

پربیننده ترین خبرها