سایۀ سنگین "ایوب" بر رزمایش آمریکا و رژیم صهیونیستی

سایۀ سنگین
دوشنبه 1 آبان 1391 - 07:48

به دنبال عمليات موفقيت آميز ايوب که طي آن هواپيماي بدون سرنشين حزب الله مسافت زيادي از حريم هوايي فلسطين اشغالي را درنورديد، ارتش رژيم صهيونيستي و آمريکا، نحو? تعامل با هواپيماهاي بدون سرنشين ساخت ايران را در جدول برنامه هاي رزمايش مشترک خود - که قرار است ماه آينده برگزار شود- قرار داده اند.

به گزارش العالم، گزارشگر کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص تصریح کرد: ارتش اسرائیل هواپیمای ایوب را بر فراز جنگل یائیر اسرائیل هدف حمله قرار داد، اما نتوانست همه قطعات هواپیما را پس از هدف قرار دادن آن جمع آوری کند. ارتش اسرائیل واحدهای 669 را برای جمع آوری قطعات هواپیما ایوب راهی منطقه کرد.

وی افزود: نیروی دریایی اسرائیل در پی عملیات ایوب، رادار دریایی "آلفا" را به نمایش گذاشت. این رادار می تواند نقش مؤثری در زمینه شناسایی و منهدم کردن هواپیماهای بدون سرنشین متجاوز ایفا کند.

نیر دفوری کارشناس مسائل راهبردی و نظامی کانال دو تلویزیون اسرائیل در این باره گفت: 2000 سرباز آمریکایی به همراه شماری آتشبار در راستای رزمایش گسترده و مشترک نظامی میان آمریکا و اسرائیل در بندر اشدود مستقر شدند.

وی افزود: آمریکا و اسرائیل در این رزمایش که قرار است در ماه آینده برگزار شود شیوه رویارویی با موشکهای مهاجم را مورد آزمایش قرار می دهد.

کارشناس مسائل راهبردی اسرائیل با بیان این که «در این رزمایش همه سامانه های پدافندی از جمله سامانه حیدس و گنبد آهنین و پتریوت با هم ادغام می شوند»، تاکید کرد: ارتش اسرائیل به منظور بررسی عملکرد سامانه پتریوت، در راستای این رزمایش این سامانه را در تمام مناطق مختلف اسرائیل نصب می کند.

وی افزود: رئیس ستاد ارتش آمریکا برای نظارت بر این رزمایش دو هفته دیگر عازم اسرائیل می شود.

دفوری خاطر نشان کرد، این تحولات در حالی رخ می دهد که نیروهای مستقر در مناطق شمالی برای پیش گیری از تجاوز هواپیماهای بدون سرنشین حزب الله به حریم هوایی اسرائیل در حالت آماده باش بسر می برند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها