مخالفت یک‌تنه عربستان با آتش بس در سوریه

مخالفت یک‌تنه عربستان با آتش بس در سوریه
دوشنبه 1 آبان 1391 - 08:33

با وجود استقبال کشورها و طرفهاي منطقه‌اي و بين المللي از طرح فرستاده سازمان ملل متحد براي برقراري آتش بس کامل در سوريه، عربستان سعودي حتي از اعلام موافقت ظاهري با اين طرح خودداري کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درحالیکه حتی برخی طرفهای حامی عناصر مسلح به صورت ظاهری از طرح "اخضر ابراهیمی"  برای برقراری آتش بس در سوریه استقبال کرده اند، مسئولان سعودی از اعلام موافقت خود با این طرح خودارری کردند.

در همین راستا، "احمد بن عبدالعزیز" وزیر کشور سعودی هشدار اخضر ابراهیمی در خصوص "سوختن تر و خشک" در سوریه را "مبالغه آمیز" و "نادرست" توصیف کرد.

احمد بن عبدالعزیز برای توجیه ادعای خود و تأکید بر ادامه جنگ و خون ریزی در سوریه، اظهار داشت: "حوادثی در کشورهای دیگر روی داد و جنگهای بسیار بزرگی به وقوع پیوست، ولی با این وجود شر رفت و خیر باقی ماند، و خیر بر شر پیروز شد".

درحالیکه عربستان سعودی به همراه قطر و ترکیه با حمایت تسلیحاتی، مالی، لجستیکی، اطلاعاتی و آموزشی از عناصر مسلح و تروریست در سوریه، عوامل منطقه‌ای فتنه انگیزی‌ها، بحران و جنگ در سوریه به شمار می آیند؛ این شاهزاده سعودی اظهار امیدواری کرد که "آتش فتنه" در سوریه خاموش شود.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها