قدردانی عبدالمهدی از نقش الحشد الشعبی در تامین امنیت اربعین

قدردانی عبدالمهدی از نقش الحشد الشعبی در تامین امنیت اربعین
سه شنبه 8 آبان 1397 - 01:49

نخست‌وزیر جدید عراق روز دوشنبه ضمن شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی، از نقش بسیار مهمی که الحشد الشعبی و سایر نیروهای نظامی و امنیتی در تامین امنیت این اجتماع عظیم ایفا می‌کنند، قدردانی کرد.

العالم-عراق

«عادل عبدالمهدی» روز دوشنبه با سفر به استان کربلا در نشست با مقامات نظامی و امنیتی استان از جمله فرماندهان الحشد الشعبی از نزدیک در جریان آخرین وضعیت اجرای طرح های امنیتی و روان سازی آمد و شد زائران قرار گرفت.

در این نشست اعلام شد که بیش از ۱۵ هزار نیروی الحشد الشعبی در تامین امنیت زائران اربعین و شهرها و مسیرهای راهپیمایی اربعین مشارکت دارند و هزاران نیروی داوطلب دیگر نیز در بخش خدمات رسانی به زائران فعال هستند.

عبدالمهدی همچنین ضمن حضور در جمع زائران اربعین امام حسین (ع) از موکب های خدمات رسانی به زائران در محور بابل در شرق استان کربلا نیز بازدید کرد.

گفتنی است که میلیون‌ها مسلمان در داخل و خارج عراق در ایام اربعین هر سال برای انجام زیارت امام حسین (ع) با پیمودن دهها تا صدها کیلومتر به صورت پیاده به سمت کربلا عزیمت می کنند.

بر اساس اعلام مسئولان عراقی تاکنون بیش از ۱۵ میلیون زائر از جمله چهار میلیون زائر خارجی (شامل یک میلیون و ۸۰۰ زائر ایرانی) برای انجام زیارت اربعین وارد کربلای معلا شده‌اند.

دولت و نیروهای امنیتی عراق با اجرای طرح ‌ای مختلف تاکنون موفق به تامین امنیت کامل این مراسم چند میلیونی شده اند به گونه‌ای که تا این لحظه هیچگونه رویداد ضد امنیتی موفق علیه زائران گزارش نشده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها