اصحاب رسانه اي عراق اقدام اروپا عليه العالم را محكوم كردند

اصحاب رسانه اي عراق اقدام اروپا عليه العالم را محكوم كردند
دوشنبه 1 آبان 1391 - 08:54

اصحاب رسانه و دست اندركاران اطلاع رساني در عراق اقدام اتحاديه اروپا مبني بر قطع پخش شبكه هاي تلويزيوني ايران از جمله العالم، روي ماهواره هات برد را محكوم كردند و آن را مغاير با قوانين و موازين بين المللي درباره آزادي انديشه و بيان دانستند.

عصام الفتلاوي خبرنگار عراقي روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اين دومين تلاش براي ضربه زدن به شبكه العام است زيرا قبلا پخش برنامه هاي اين شبكه را از روي ماهواره نايل ست قطع كردند و امروز اين كار را درخصوص ماهواره هات برد نيز انجام داده اند.

محمود الاسدي روزنامه نگار عراقي گفت: شبكه العالم در بيان حقايق و انتقال آن به مخاطب پيشرو است و اين شبكه به خاطر سياست هايش در بيان حقايق و پخش گزارشهاي معتبر با دشمني استكبار روبرو بوده است.
وي در ادامه خواستار پخش مجدد شبكه العالم روي ماهواره هاتبرد شد.
در همين حال، ايناس المياحي يكي از مجريان و مسئولان اطلاع رساني عراق خاطرنشان كرد: قطع پخش برنامه هاي شبكه العالم از ماهواره هاتبرد توطئه اي براي جلوگيري از بيان حقايق و اقداماتي است كه غرب درقبال اعراب و مسلمانان انجام مي دهد.
وي خواستار لغو ممنوعيت پخش برنامه هاي شبكه العالم از ماهواره هاتبرد شد.
علي حسين الموسوي معاون دانشكده اطلاع رساني دانشگاه بغداد نيز تصريح كرد: شبكه العالم توانست به طور گسترده در بسياري از زمينه ها بويژه سياسي و اقتصادي و اجتماعي بازتاب يابد.
وي افزود: صداي شبكه العالم توانست بر سياست خارجي بسياري از كشورهاي جهان بويژه كشورهاي استكباري تاثير بگذارد.
حامد حسن يكي ديگر از مسئولان و اصحاب رسانه در عراق گفت: قطع پخش شبكه العالم از ماهواره هاتبرد مغاير با ادعاي اتحاديه اروپا درباره آزادي اطلاع رساني و آزادي بيان است و همه مسئولان و اصحاب رسانه عراق اين تصميم را محكوم مي كنند.
حسن الدهلكي از مفسران عراقي قطع شبكه العالم از ماهواره هات برد را محكوم كرد.
وي خاطرنشان كرد: نداي حقيقت طلبي و اطلاع رساني آزاد و انتقال صادقانه حوادث همراه با امانت داري باعث شده است تا رسانه هايي چون العالم با اينگونه تصميم ها روبرو شوند.
ياد آور مي شود كه شركت يوتل ست، شركت سرويس دهنده پخش ماهواره اي هاتبرد را تحت فشار قرار داد تا از روز دوشنبه 15 اكتبر 2012 (24 مهر) فركانس ماهواره 12437 را قطع و از ارايه سرويس به شبكه هاي اين پكيج ماهواره اي خودداري كند. اين اقدام غرب كه داعيه دفاع از آزادي اطلاعات و آزادي عقيده دارد، تعجب اكثر ناظران و دست اندركاران رسانه در دنيا را برانگيخته است.
MKH-21-18:41

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها