اعزام گسترده وهابی‌ها به سوریه

اعزام گسترده وهابی‌ها به سوریه
دوشنبه 1 آبان 1391 - 09:55

گزارشهاي مستقل از داخل سوريه از نفوذ و استقرار گسترده وهابي‌ها به اين کشور و اقدامات تروريستي آنها حکايت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس اطلاعاتي كه كارشناسان مستقل در سازمان ملل ارائه كرده اند، گروه هاي سلفي وهابی از يازده كشور عربي ، آسيايي و اروپايي در شهرهاي مختلف سوريه مستقر شده، و در حال اجرای عملیات تروریستی هستند.

نهرین نت نوشت، انفجار ديروز در محله " باب توما " در مركز دمشق و کشته شدن دستکم ده تن از ساكنان آن که اغلب مسیحی هستند، نشانه اي ديگر از تلاش گروه هاي سلفي وهابي براي به وحشت انداختن و ترساندن مسيحيان، و وادار كردن آنان به فرار از محل سکونت خود در دمشق است.

اذعان جريان سلفي اردن به افزايش حضور طرفداران اين جريان در سوريه به 250 نفر و مشاركت آنان در درگيري هاي دمشق، حلب، ادلب و درعا، دليل ديگري بر حضور گسترده گروه هاي سلفي وهابي در شهرهاي سوريه است.

همچنين يك روزنامه انگليسي از حضور صد انگليسي در کنار عناصر مسلح و تروریست در سوریه خبر داد.

درهمين ارتباط ، سوريه فهرست اسامي 108 تروريست خارجي كه مسئولان سوري آن ها را به اتهام مشاركت در تحركات تروريستي در سوريه دستگیر كرده اند، به سازمان ملل و شوراي امنيت ارائه كرده است.

بشار الجعفري نماينده سوريه در سازمان ملل ، در نامه خود به سازمان ملل توضيحاتي درباره علل بازداشت اين مظنونان تروريستي بيان كرده است.

درحاليكه تحركات تروريست هاي مسلح در سوريه همچنان ادامه دارد ، نيروهاي امنيتي اين كشور ديروز توانستند در عمليات پاكسازي حلب و مناطق اطراف آن در شمال سوریه، ده ها عنصر مسلح از جمله دو عربستاني به نام هاي " عبد الواحد النجفي " ملقب به شيخ انقلابيون و " حمود العليان " ملقب به ابي سلمى ، و يك قطري به نام " رياض سليمان النايف " را به هلاكت برسانند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها