"پس لرزه " های نامۀ دوستانۀ مرسي به پرز

دوشنبه 1 آبان 1391 - 14:20

غزه (العالم) - گروه هاي فلسطيني از جمله جنبش جهاد اسلامي خشم و ابراز تاسف شديد خود را از اقدام اخير محمد مرسي رئيس جمهوري مصر در خصوص به كار بردن عبارات دوستانه در نامه به شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي ابراز كردند.

گفتني است گروه هاي مختلف فلسطيني ضمن ابراز خشم خود از نامه مرسي، از رييس جمهور مصر خواستند سفير خود در تل آويو را فرا خوانده و به محاصره نوار غزه پايان دهد.
محمد مرسی رییس جمهور مصر، در نامه ای که چندی پیش برای معرفی سفیر جدید مصر در رژیم صهیونیستی برای شیمون پرز رییس این رژیم فرستاد و با به كار بردن عبارت "عزيزم و دوست بزرگوار من" در آغازين نامه  و عبارت " مرسي دوست وفادار شما" در پايان آن؛ دست به اقدامي زد كه براي فلسطينيان بسيار توهين آميز و تكان دهنده بود. 
"خضر حبيب " يكي از رهبران جنبش جهاد اسلامي دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم با ابراز تاسف شديد از نامه مرسي اظهار داشت: ملت فلسطين انتظار نداشت رئيس جمهوري مصر چنين صميميتي در نامه خود براي شيمون پرز قاتل و رژيم اشغالگر صهيونيستي كه بر آوار ملت فلسطين بنا شده نشان دهد. اما عبارت مرسي مبني بر تمايل شديد وي در گسترش روابط دوستانه مصر با اين رژيم ، بيشترين آسيب را به فلسطينياني زد كه رئيس رژيم صهيونيستي را مسئول همه جنايت هاي جنگي مي دانند كه ضد ملت فلسطين به ويژه مصري ها، كشورهاي عربي و عموم مسلمانان مرتكب شده است.
"اسعد ابوشرخ " يكي ديگر از رهبران جهاد اسلامي در گفت و گو با العالم اظهار داشت: رئيس رژيم صهيونيستي ؛ قاتل و جنايتكاري است كه همواره ضد مسلمانان توطئه چيني مي كند. وي با ابراز نااميدي از محتويات نامه مرسي به همتاي اسرائيلي خود، از رئيس جمهوري مصر خواست سفير خود را از تل آويو فرا خوانده ، روابط با اين رژيم را قطع كند و به محاصره غزه پايان دهد.
"علي شاهين" يكي از اساتيد دانشگاه نيز در گفت و گو با العالم اظهار داشت: اخوان المسلمين مصر با توافق كشورهاي غربي به ويژه آمريكا و به شرط حفظ پيمان صلح كمپ ديويد، آزادي عبور و مرور در كانال سوئز و ادامه روابط مصر با كشورهاي منطقه به مانند گذشته، به حكومت رسيدند. 
ياد آور مي شود كه رژيم صهيونيستي از محتواي اين نامه بسيار خشنود شده است و اعتقاد دارد محتواي مثبت آن نويد بخش احتمال ايجاد روابط طبيعي با اخوان المسلمين مصر است. اما فلسطينيان با ابراز نا اميدي و نگراني از اين نامه ، از مصر و همه كشورهاي عربي و اسلامي خواستند به وظيفه خود در برابر فلسطين عمل كنند. 
Mal-23-23:00 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها