چند پرسش دربارۀ سفر امير قطر به غزه

چند پرسش دربارۀ سفر امير قطر به غزه
دوشنبه 1 آبان 1391 - 15:50

به گفت? برخي محافل سياسي فلسطيني، ديدار امير قطر از غزه جز با چراغ سبز آمريكا انجام نمي گيرد. از اين رو پرسش هايي درباره اين ديدار و ابعاد سياسي آن به ذهن مي رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در پی سفر امیر قطر به غزه، احمد ابو رتیمه نویسنده فلسطینی در تحلیلی پیرامون ابعاد این سفر، پرسش هایی را مطرح کرد و نوشت:

- آيا پس از ناكامي غرب در مهار مستقيم جنبش حماس، اکنون حمايت قطر از غزه بخشی از تلاش هاي آمريكا براي مهار جنبش به واسطه قطر است؟

- آيا بخشش هاي قطر جنبش حماس را "نمک گیر" كرده و از ايفاي نقش اصلي اش - مقاومت- باز خواهد داشت و از اين پس اين جنبش پيش از تصميم گيري براي شليك هر گلوله به سمت اهداف رژيم صهيونيستي، محاسابات سياسي گوناگون را مد نظر قرار خواهد داد؟

- آيا گسترش روابط قطر با غزه، شكاف موجود ميان غزه و كرانه باختري را افزايش خواهد داد و جدايي غزه از كرانه باختري را به عنوان منطقه اي جدا از كل فلسطين تقويت خواهد كرد؟

اين ها پرسش هاي هشدار آميزي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد. واقعيت اين است كه غزه همچنان در شرايط مبارزه براي آزادي فلسطين است و نه مرحله ساخت و ساز و اجراي پروژه ها.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها