در راستای گسترش روابط اقتصادی؛

ايران، تعرفه كالاهاي وارداتي از مصر را حذف مي كند

ايران، تعرفه كالاهاي وارداتي از مصر را حذف مي كند
دوشنبه 1 آبان 1391 - 19:02

هيات اقتصادي مصري در بازگشت از سفر اخير خود به ايران، از تصميم جمهوري اسلامي براي حذف تعرفه گمركي كالاهاي مصري و تلاش براي صدور تجربه هاي ايران به مصر استقبال كرد.

هيات اقتصادي مصري، در همايشي كه در قاهره برگزار كرد، از دستاوردهاي مثبت سفر خود به تهران سخن گفتند و بر اهميت مبادلات تجاري ميان دو كشور به ويژه در زمينه مسائل حياتي تاكيد و خاطر نشان كردند كه مسئولان ايراني با تسهيل تدابير گمركي براي صنايع مصري در صدد حمايت از اقتصاد این کشور هستند.

"محيي الغندوري" رئيس شوراي اداري شركت سرمايه گذاري مصر - ايران روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم خاطرنشان كرد: در اين سفر درباره صادرات مركبات به ايران توافق حاصل شد و تهران كالاهاي وارداتي از مصر را از تعرفه هاي گمركي معاف كرد. 
عبدالمعطي لطفي از بازرگانان مصري نيز به العالم گفت: مهم ترين دستاورد اين سفر، اعطاي رواديد ايران به مصريها بود كه بر اساس توافق از اين به بعد، مصري ها مي توانند در فرودگاه هاي ايراني، رواديد ايراني بگيرند. 
هيات اقتصادي مصري اعم از سياستمداران و بازرگانان تاكيد كردند كه هيچ مانعي در برابر تعامل اقتصادي ميان مصر و ايران وجود ندارد و اوضاع مثبت سياسي ميان دو كشور نويدبخش تحولات اقتصادي بزرگي در آينده است كه مي تواند سهم به سزايي در بازگشت روابط كامل ديپلماتيك ميان دو كشور داشته باشد. 
"سالم وهبي" سردبير روزنامه الاهرام مصر نیز به العالم گفت: رويكرد توسعه روابط اقتصادي در نهايت به افزايش سطح روابط ديپلماتيك در دو كشور منجر خواهد شد. 
وي با بيان اين كه در سايه رژيم سابق حاكم مصر، مشكلاتي ميان دو كشور وجود داشت، خاطر نشان كرد: اين موانع و مشكلات هم اكنون برچيده شده اند. 
مسوولان ايران نيز تاكيد مي كنند كه تهران در تلاش براي همكاري با مصر و تامين منافع جهان اسلام و عرب و مقابله با تجاوزات بيگانگان است. 
فعالان اقتصادي مصري با افزايش سفرهاي خود به تهران در تلاش براي ايفاي نقش مثبت جهت توسعه روابط قاهره و تهران و درصدد هستند از فعاليت هاي اقتصادي خود به عنوان مشوقي براي همگرايي ميان دو كشور استفاده كنند. 
22-17:0326

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها