به دلیل هم‌سویی با صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد

تحریم سفر امیر قطر توسط مردم و احزاب فلسطین

تحریم سفر امیر قطر توسط مردم و احزاب فلسطین
سه شنبه 2 آبان 1391 - 07:31

برخي منابع فلسطيني عصر ديروز درگفت و گو با خبرگزاري سما بر تصميم دفتر سياسي جبهه مردمي مبني بر تحريم مراسم استقبال از حمد بن خليفه ال ثاني امير قطر كه قرار است روز سه شنبه وارد غزه شود ، تاكيد كردند.

به گزارش شبکه خبری العالم، اين منابع اعلام داشتند دفتر سياسي جبهه مردمي به دلايلي سياسي از جمله رابطه محكم امير قطر و دولت وي با رژيم صهيونيستي  تصميم گرفته دعوت دولت حماس از اين جبهه براي حضور در مراسم را تحريم كند.

"طاهر النونو" سخنگوي دولت حماس هم از ارسال دعوتنامه رسمي براي جنبش فتح جهت شركت در مراسم  استقبال از امير قطر به نوار غزه خبر داد. نونو در همین رابطه تاکید کرد: دكتر عاطف ابوسيف مسئول روابط ملي جنبش فتح، رسماً به خاطر  عدم حضور در استقبال اميرقطر عذرخواهي كرده است .

جنبش فتح در نوار غزه تاكيد كرد دولت نوار غزه هيچ دعوت نامه‌اي براي حضور در مراسم استقبال از شيخ حمد بن خليفه ال ثان امير قطر كه قرار است سه شنبه به غزه بيايد ، ارسال نكرده است .

خبرگزاري تركي "آناتول" نيز به نقل از يحيي رباح رئيس كميته عالي رهبري فتح درغزه گفت: دولت غزه هيچ دعوت نامه‌اي براي استقبال از هيات قطري براي ما ارسال نكرده اما در صورت دعوت آن را بررسي خواهيم كرد و نمي‌توان از پيش تصميم گيري كرد.

رباح با نامشخص بودن اهداف اين سفر گفت: آيا هيات قطري موافقت محمود عباس رهبر قانوني و رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين را براي سفر به غزه جلب كرده است؟  

وي افزود: ديروز قرار بود امير قطر  طي تماس تلفني با  عباس جزئيات اين سفر را مشخص كند. شيخ حمد بن خليفه آل ثاني عصر يكشنبه طي تماس تلفني با  رئيس تشكيلات خودگردان از تمايل خود براي سفر به نوار غزه و افتتاح برخي طرح‌ها براي بازسازي سخن گفته بود.

اين خبرگزاري در خبری مدعی شد که عباس از اين سفر و تلاش هاي قطر براي حمايت از نوار غزه استقبال كرده بود اما بر اساس گفته‌های برخی از سران این تشکیلات خودگردان، عباس به شدت از امیر قطر به این دلیل دلخور است.

اما دولت غزه در خصوص ارسال دعوتنامه براي فتح جهت حضور در استقبال از امير قطر هيچ توضيحي نداده است.

در همین رابطه "عصام الدعاليس" مشاور شخصي اسماعيل هنيه رئيس دولت غزه پيش از اين تاكيد كرده بود دولتش براي استقبال از امير قطر و همسر وي موزه بنت ناصر المسند براي روز سه شنبه  كاملا آماده است تا سنگ زيربنايي  طرح‌هاي بازسازي را توسط  دولت قطر به ارزش  254 ميليون دلار بگذارد.

 

اما از جانب ديگر مردم غزه به خصوص جوانان اين منطقه چندان دل خوشي از اين سفر نداشته و آن را سفري تبليغي ارزيابي مي‌كنند كه به دليل در بن بست قرار گرفتن شيخ قطري در معادلات سياسي و امنيتي منطقه؛ اقدام به انجام آن كرده است.

اين افراد در صفحات خود در شبكه‌هاي اجتماعي با يادآوري مواضع دوحه در زمان حملات رژيم صهيونيستي به غزه و ويراني اين منطقه، مشاركت شيخ قطري در ساخت شهرك‌هاي صهيونيست نشين در كرانه باختري را يادآوري كرده و تاكيد مي‌كنند كه آنها در هيچ مراسم استقبالي مشاركت نخواهند كرد.

 اين افراد با با تغيير تصاوير خود در فيس بوك به تصوير ديدار شيخ حمد و شيمون پرز، سوابق وي را يادآوري كرده و از اينكه رهبران حماس تا اين همه ذوق زده شده‌اند؛ ابراز شگفتي مي‌كنند. آنها با يادآوري اين نكته كه در ابتدا قطر قرار بود بيش از يك ميليارد دلار براي بازسازي غزه هزينه كند و اكنون اين رقم به 250 ميليون دلار رسيده، مسيرهاي هزينه كرد آن را پرسيده‌ و مي‌گويند كه اين پول‌ها با هماهنگي خالد مشعل براي تداوم جنگ افروزي در سوريه هزينه شده است.

پربیننده ترین خبرها