ضرورت تدبیر برای مهار تنش های کویت

ضرورت تدبیر برای مهار تنش های کویت
سه شنبه 2 آبان 1391 - 10:02

مدير "مركز مطالعات سياسي و راهبردي الاهرام" ناآرامي هاي كويت را نوعي تغيير سياسي متاثر از پديده بهار عربي در كشورهاي عربي دانست و گفت: اين بهار درسايه تلاش آمريكا براي تشديد تنش هاي مذهبي در منطقه، درحال تبديل به خزان است.

"نبيل عبدالفتاح" در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: ساختار حكومت در كويت كه برمبناي توافق بين خاندان حاكم و 10 خاندان بزرگ در اين كشور بود، بعد از تجاوز عراق به كويت، شكسته شد و همين وضعيت باعث شد كه خاندان حاكم به ايجاد ائتلاف هاي جديد با گروه هاي اسلام گرا و سلفي روي آورد؛ امري كه بر تركيب مذهبي کشور تاثير گذاشت.

وي به وجود تنش بين قواي مقننه و مجريه در كويت اشاره كرد و گفت: دو بار انحلال پارلمان در يك سال و پنج بار انحلال آن در سال هاي گذشته گواه اين مدعا است.

عبدالفتاح خاطرنشان كرد: تشديد وضعيت و گسترش تظاهرات در كويت باعث شكاف و بحران بيشتر در اين كشور خواهد شد و درايت سياسي حكم مي كند كه مخالفان، سياستمداران و خاندان حاكم به آرامش و ادامه تماس ها با يكديگر روي بياورند.

عبدالفتاح درباره تغييرات قانون اساسي در کویت گفت: تفسير مفاد قانون اساسي خواه از نظر حقوقي يا فني عملي سياسي است و كويتي ها باید هرچه زودتر از غرق شدن كشورشان در درگيري هاي داخلي جلوگیری کنند.

A.D-23-18:28

پربیننده ترین خبرها