القدس العربی: اسرائیل بازنده بزرگ انقلاب ها است

القدس العربی: اسرائیل بازنده بزرگ انقلاب ها است
سه شنبه 2 آبان 1391 - 10:13

تحليل‌ها و تهديدهاي مقامات رژيم صهيونيستي اين روزها در هر حوزه‌اي ادامه دارد، تحليل‌هايي که ناشي از تحولات صورت گرفته در منطقه و تلاش صهيونيست‌ها براي مديريت دستکم ميزاني از آن است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روز روزنامه القدس العربي چاپ لندن در رابطه با همین تهدیدها و هشدارها نوشت: بني گانتس رئيس ستاد ارتش اسرائيل پيش‌بيني كرد كه زلزله كنوني جهان عرب ممكن است روزي از روزها يا در هر لحظه به رويارويي خطرناك و شديدي عليه اسرائيل تبديل شود و ارتش اسرائيل آماده مقابله با هرگونه تحولي است. علت آن ساده است زيرا سال‌هاي ناتواني اعراب اگر نگوييم به پايان رسيده است دستكم رو به پايان است.

اين روزنامه افزود: اوضاع جهان عرب بويژه مصر در سايه رئيس جمهور فاسدي مثل حسني مبارك كه سر تسلم در برابر اسرائيلي ها فرود مي‌آورد، به مرحله فروپاشي بي‌سابقه‌اي رسيد و اين مرد با خوار و خفيف كردن مردم مصر و زيرپا گذاشتن كرامت در صفوف اعراب شكاف ايجاد كرد و در برابر هرگونه تلاش براي رهايي از سلطه آمريكا و اسرائيل در منطقه مقاومت كرد.

به نوشته القدس العربي، ملت مصر امروز از غل و زنجير عبوديت اسرائيل آزاد شد و در مسير رهايي از عبوديت بزرگ‌تر، آمريكا است.

اين روزنامه افزود: اكثر ملت‌هاي عرب كه عليه فرهنگ سر سپردگي قيام كردند و ديوار ترس را درهم شكستند و كاسه صبر آنها از اهانت‌هاي مداوم اسرائيل لبريز شد؛ قطعا بار ديگر بازگشت به اين دوران ديگر نخواهد پذيرفت؛ حتي اگر سردمداران جديد (آنها) تلاش كنند تا مدت آتش‌بس با اسرائيل را به بهانه رسيدگي به مسائل داخلي ضروري و مهم طولاني كنند.

القدس العربي افزود: موفقيت انقلاب‌ها در تغيير رژيم در كشورهاي خط مقدم (مبارزه عليه اسرائيل) بدان معنا است كه مسئله اصلي و مركزي اعراب يعني مسئله فلسطين به صحنه بازخواهد گشت؛ مسئله‌اي كه اهميت آن در طول دو سال گذشته به علت نبود هرگونه تحرك فلسطيني واقعي و جدي درقبال يورش اسرائيل و سرگرم بودن دو طرف معادله سياسي فلسطين در كرانه باختري و نوار غزه و مهيا كردن نيازهاي معيشتي مردم كاسته شد و همچنين در اين زمينه نبايد سرگرم بودن افكار عمومي جهان عرب به انتفاضه هاي مردمي عليه رژيم هاي فاسد سركوبگر را فراموش كنيم.

القدس العربي خاطرنشان كرد: وجود پارلمان‌هاي منتخب در كشورهاي عربي، مسئولان اجرايي اين كشورها را وادار خواهد كرد كه سياست خصمانه‌اي عليه اسرائيل و جنگ‌هاي اين رژيم و غصب اراضي فلسطيني‌ها و يهودي‌سازي مقدسات دنبال كنند و بدنبال بازنگري بلكه لغو معاهدات صلح پوچ امضا شده باشند.

اين روزنامه همچنين ناآرامي در مناطق مرزي فلسطين اشغالي را به زيان رژيم صهيونيستي دانست و افزود: عبدالفتاح السيسي وزير دفاع مصر ديروز در جريان رزمايش نظامي گفت كه محافظت از توانمندي رزمي نيروهاي مسلح مصر ضروري است زيرا جنگ ممكن است در هر زماني روي دهد.

القدس العربي افزود: جنگي كه وزير دفاع مصر از آن سخن گفت با سودان يا ليبي نيست بلكه با اسرائيل است و تفكر ارتش مصر همچنان اسرائيل را نخستين دشمن مي‌داند.

اين روزنامه در پايان نوشت: دوران سران سرسپرده به آمريكا و اسرائيل در جهان عرب رو به پايان است و دوران زمامداران سازشكار و امضا كننده معاهدات سازش با اسرائيل به طور قطع به سر آمده است و قدرت نظامي اسرائيل هرگز نخواهد توانست جلوي شكست رژيم اشغالگر را بگيرد زيرا اگر اينگونه بود؛ بزرگترين ابر قدرت تاريخ جلوي مقاومت عراق و افغانستان شكست نمي‌خورد.

پربیننده ترین خبرها