انتقام گرفتن از بحرینی ها با یک داستان مشکوک

انتقام گرفتن از بحرینی ها با یک داستان مشکوک
سه شنبه 2 آبان 1391 - 16:08

رئيس هيأت اعزامي مردم بحرين به سازمانهاي جهاني، محاصره و ضرب و شتم ساکنان منطقه "العکر" به بهانه داستان وزارت کشور در خصوص کشته شدن يک پليس را محکوم کرد، و خواستار محاکمه وزير کشور در ديوان بين المللي کيفري شد.

"قاسم الهاشمی" روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: دیوان بین المللی کیفری باید "راشد بن عبدالله آل خلیفه" وزیر کشور بحرین را به دلیل ارتکاب جنایت علیه بشریت توقیف کند.

الهاشمی همچنین با درخواست از هیأتها و سازمانهای حقوقی بین المللی و به ویژه سازمان ملل متحد، برای اقدام فوری جهت توقف جنایتهای مختلفی که علیه شهروندان مسالمت‌جوی بحرین در حال ارتکاب است، تأکید کرد این جنایتها برخلاف تصمیم‌های کمیته تحقیق به ریاست قاضی "بسیونی" و همچنین تصمیم‌هایی است که در نشست اخیر ژنو گرفته شده است.

قاسم الهاشمی با اشاره به ادامه محاصره ساکنان منطقه "العکر" ادامه داد: وضعیت این منطقه مشابه با دوران اعلام حکومت نظامی در بحرین در سال 2011 است.

قاسم الهاشمی تأکید کرد: محاصره غیرقانونی ساکنان العکر با دستور مستقیم وزیر کشور صورت گرفته است؛ بازداشت شهروندان هنگام حملات مکرر نیروهای وزارت کشور به منازل، ضرب و شتم شهروندان، تخریب اموال، و سرقت دارایی های مردم نقض آشکار قوانین بین المللی است.

وی داستان وزارت کشورمبنی بر کشته شدن یکی از افراد پلیس را بسیار مشکوک توصیف کرد و گفت: این داستان مشکوک که باید به صورت بی طرفانه بررسی شود؛ دلیلی برای انتقامجویی از شهروندان در منطقه العکر نیست .. نیروهای وزارت کشور با ادامه حملات مانع از رساندن مجروحان به بیمارستانها می شوند.

 

Sm-23-13:42

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها