فعالان فلسطینی:

نارضایتی فلسطینی‌ها از نامه محبت آمیز مرسی

نارضایتی فلسطینی‌ها از نامه محبت آمیز مرسی
سه شنبه 2 آبان 1391 - 16:52

رام الله(العالم)- فعالان سياسي فلسطيني، نامه محبت آميز رئيس جمهور مصر به شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي را نااميد كننده و اقدامي در مسير به رسميت شناختن اين رژيم دانستند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از رام الله، ناظران عقیده دارند که "محمد مرسی" با ادعای در پیش گرفتن ديپلماسي "عملگرايی"، در نامه ای سراسر محبت آمیز به رژیم اشغالگر، عامل كشتارهاي خونين قانا را "دوست بزرگوار" خود خوانده است.

"حلمي الاعرج" مدير مركز آزادي و حقوق بشر در رام الله به خبرنگار العالم گفت: این اقدام غیر منتظره مرسی، ملت و فعالان سياسي فلسطين را شگفت زده کرده است؛ زیرا مرسی این نامه را برای کسی ارسال کرده است که کارنامه‌ای سیاه در خصوص ارتکاب انواع جنایت علیه ملت مظلوم فلسیطین دارد.

"خالده جرار" عضو مجلس قانونگذاري فلسطين در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: با ظهور علائم ناخرسندی رژیم صهیونیستی از انقلاب مصر و بستن سفارت خود در قاهره بعد از انقلاب، انتظار مي رفت ماهيت رابطه مصر با رژيم صهيونيستي تغيير كند؛ اما متاسفانه نه تنها چنين نشد بلكه امروز شاهد نامه سراسرمحبت مرسي به شيمون پرز هستيم.

از سوی دیگر كساني كه پيش از اين مدعي بودند مرسي حامي فلسطينيان است امروز عقیده دارند كه كمترين پيام اين نامه، تلاش مرسي براي ارتقای سطح روابط با رژيم اشغالگر قدس است.

به عقیده ناظران سیاسی نامه مرسي، به منزله به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي است؛ و به همين علت صهيونيست ها از دريافت نامه مرسی بسيار خوشحالند.

"فتح موفق مطر"عضو شوراي انقلابي جنبش حماس نيز در گفت وگو با العالم اظهار داشت: درست است که این تصمیم بیانگر دیدگاه مقامات مصر است؛ اما در عین حال این موضوع به مسئله جنگ اعراب با رژیم اشغالگر نیز مربوط می شود.

MKH-23-11:02



پربیننده ترین خبرها