دستگیری 7سوری با تجهیزات پیشرفته در اردن

دستگیری 7سوری با تجهیزات پیشرفته در اردن
سه شنبه 2 آبان 1391 - 18:41

اداره امنيت و پيشگيري اردن از دستگيري 7 تبعه سوري به دليل همراه داشتن تجهيزات پيشرفته ارتباطي ماهواره اي خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اداره امنیت و پیشگیری اردن در بیانیه ای اعلام کر که این افراد 35 دستگاه پیشرفته ارتباط ماهواره ای، و دوربین دید در شب همراه داشتند.

بر اساس این گزارش، پس از مشکوک شدن به شخصی در منطقه "جبل الحسین" در مرکز پایتخت، نیروهای امنیتی وی را دستگیر کردند، فرد دستگیر شده با خود تجهیزات بی سیم برد بسیار بالاو پیشرفته و تجهیزات مختلف ارتباطی همراه داشت.

این فرد در تحقیقات به عضویت در گروهکی هفت نفره اعتراف کرد که در مناطق مختلف "امان" سکونت دارند؛ یکی از آنها نیز در شهر "اربد" بود .

در این بیانیه تأکید شد که پس از بازرسی منازل این افراد، دستگاه های ارتباطی و بی سیم مذکور شناسایی شد.

اداره امنیت اردن خاطرنشان کرد، پس از تکمیل تحقیقات با این 7 تبعه سوری و تحویل آنها به دستگاه قضایی، اسامی و جزئیات فعالیتهای آنها اعلام می شود.

علاوه بر مناطق مرزی ترکیه و لبنان با سوریه؛ مرزهای اردن یکی از مناطق عبور عناصر مسلح و تروریست به سوریه است. جریان های سلفی وهابی اردن، اعتراف کرده اند که برای براندازی نظام سوریه به این کشور نیرو اعزام کرده اند.

 چند ماه قبل "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اعتراف کرده بود که واشنگتن به گروه های مخالف داخل سوریه تجهیزات ارتباطی پیشرفته می دهد. 

حدود سه ماه قبل نیز روزنامه "وال استریت ژورنال" در خبری فاش کرد، جاسوسان آمریکایی با ارایه خدمات لجستیکی، حمله و اقدام عناصر مسلح در سوریه را تسهیل می کنند.

این روزنامه به نقل از مسئولان آمریکایی تأکید کرد: عناصر دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا در کنار عربستان سعودی، قطر و ترکیه و دیگر هم پیمانان، در حال ارایه خدمات لجستیکی، امدادرسانی و آموزش عناصر مسلح برای اقدام علیه نظام سوریه هستند.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها