برنامه 14 مارس برای تجزیه لبنان

برنامه 14 مارس برای تجزیه لبنان
سه شنبه 2 آبان 1391 - 19:46

وزير لبناني گفت: جريان 14 مارس با آوردن طرفداران مسلح خود به خيابان، تيراندازي به شهروندان و طرح مسئله تجزيه كشور، به دنبال نقض حاكميت و امنيت ملي لبنان است.

" فيصل كرامي " وزير ورزش و جوانان لبنان، روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه العالم، از دست دادن وسام الحسن را مصيبتي بزرگ براي همه لبناني ها و خلأ امنيتي و سياسي بزرگي برای این كشور عنوان کرد، و از مردم لبنان خواست خویشتندار و متحد باشند.

وی با بيان اين كه درخواست گروه 14 مارس براي براندازي دولت يا كناره گيري آن حتی پيش از کشته شدن وسام الحسن مطرح شده بود، خاطر نشان كرد: آن ها از زمان تعيين نجيب ميقاتي به عنوان نخست وزير اين مسئله را مطرح كردند.

کرامی ضمن محترم شمردن حق اعتراض مخالفان دولت، تاكيد كرد: اعتراض مسلحانه در خيابان ها، ايجاد ترس و وحشت در ميان شهروندان، سد معبر و شكستن شيشه ها، تعرض به حاكميت و امنيت دولت و نقض حقوق شهروندان به شمار مي رود.

اين وزير لبناني با انتقاد از اظهارات رهبران جريان 14 مارس درباره تقسيم لبنان يا جدايي بخش هايي از آن، از همه لبناني ها خواست به مقابله با اين تفكر برخيزند زيرا لبناني ها هيچ گزينه اي جز همزيستي با يكديگر را نمی پذیرند.

" ناظم الخوري " وزير محيط زيست لبنان نيز در گفت و گو با العالم با بیان اینکه تصميم به استعفا بايد از سوي نخست وزير مطرح شود، اظهار داشت:  نخست وزير استعفا نداده است، بلكه فقط به رئيس جمهور اطلاع داد كه در شرايط كنوني از ادامه كار ناخرسند است و نمي خواهد به كار خود ادامه دهد.

الخوري با بيان اين كه میشل سليمان رئیس جمهور لبنان از نجيب ميقاتي خواسته است در تصمیم خود تامل كند، خاطر نشان كرد: سفيران كشورهاي عضو شوراي امنيت نیز از دولت كنوني خواستند به كار خود ادامه دهد زيرا جايگزيني براي آن وجود ندارد.

اين وزير لبناني تشكيل دولت وحدت ملي و توافق ميان رهبران و گروه هاي مختلف سياسي براي رسيدگي به اوضاع داخلي را خواستار شد و از دودستگي ميان لبناني ها ابراز تاسف كرد.

" ناظم الخوري " تاكيد كرد كه ايجاد خلأ در عرصه سياسي لبنان ممنوع است زيرا اين كار به بروز مشكلي بزرگ منجر مي شود كه هيچ سازوكاري براي حل آن وجود ندارد و كنترل اوضاع كشور در چنان شرايطي غيرممكن خواهد بود.

23-11:50

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها