اعتراف معارض بارز سوری به خطر گروه‌های مسلح

اعتراف معارض بارز سوری به خطر گروه‌های مسلح
چهارشنبه 3 آبان 1391 - 06:29

معارض بارز سوريه در خارج از اين کشور، قدرتهاي بزرگ را مسئول ادامه خشونتها دانست و تأکيد کرد، قطر، عربستان و ترکيه همچنان در اعزام گروه هاي مسلح به سوريه دست دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "هیثم المناع" رئیس گروه موسوم به "هیأت هماهنگی ملی در خارج" اذعان کرد: محور قطر، عربستان سعودی و ترکیه همچنان در موضوع استقرار گروه های مسلح در سوریه دست دارند.

هیثم المناع افزود: این محور می تواند از اعزام این عناصر به سوریه جلوگیری کند، ولی تا کنون هیچکدام از سران عرب وجود این عناصر را خطرناک تلقی نکرده و یا برای کاستن از تعداد آنها تلاش نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه کشورهای منطقه به این مشکل توجهی ندارند؛ و کشورهای اروپایی نیز پس از آنکه احساس کردند حجم این گروه های مسلح بزرگتر از پیش بینی های سابق شده است، درحال گشودن پرونده و تحقیق درباره آنها هستند.

المناع ادامه داد: قدرتهای بزرگ نیز کاری نکرده اند؛ و همه آن چیزی که در کنفرانس‌های نمایشی موسوم به دوستان سوریه ارایه شد، فقط مصرف رسانه ای داشت.

المناع با اشاره به پیشنهاد برخی کشورهای عربی و بیگانه به هیأت هماهنگی برای پیوستن به گروه موسوم به "شورای ملی سوری" به بهانه متحد کردن مخالفان تأکید کرد: به این کشورها گفتیم که این شورا صلاحیت نمایندگی مخالفان را ندارد، زیرا پایه گذاری و ترکیب آن از اساس اشتباه است .. این شورا به دلیل گرفتن پول سیاسی و ایجاد هرج و مرج مسلحانه شکست خورد.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها