با انتقاد از سیاست های ترامپ؛

اوباما: زمانی که دروغ بگویید دموکراسی جواب نمی دهد

اوباما: زمانی که دروغ بگویید دموکراسی جواب نمی دهد
شنبه 12 آبان 1397 - 17:52

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا پس از مدت ها دوربودن از محافل سیاسی با حضور در کارزار انتخاباتی درحمایت ازنامزدهای دمکرات به انتقاد ازسیاست های ترامپ پرداخت و گفت تازمانی که افراد دروغ بگویند دموکراسی جواب نمی دهد.

العالم _ آمریکا

اوباما با حضور در کارزارهای انتخاباتی در میامی فلوریدا در حمایت از 'بیل نلسون' نامزد دمکرات، در جمع هواداران گفت:زمانی که واژگان معنی خود راازدست می دهند، زمانی که حقیقت اهمیتی نداردو زمانی که افراد می توانند بدون ممنوعیت دروغ بگویند، دمکراسی جواب نمی دهد.

این رسانه تصویری درادامه گزارش داد: اوباما همچنین غروب روزجمعه (روزگذشته)باحضور در یکی دیگر ازکارزارهای انتخاباتی که در 'آتالانتا' جورجیا به حمایت از 'استیسی آبرامز'صورت گرفت در سخنانی گفت که این انتخابات می تواند یکی از مهم ترین انتخابات عمرتان باشد.

اوباما در این همایش خطاب به رای دهندگان گفت: (بیمه) درمانی میلیون ها آمریکایی هم اکنون در برگه آرای نهفته است.

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود:من تنها برای یک دلیل ساده اینجا حضور دارم و آن این است که از شما می خواهم رای دهید، پیامد آنکه هریک از شما درخانه بمانید(رای ندهید) بسیار عظیم است چرا که امروز آمریکا بر سر دو راهی قرار دارد، شخصیت کشور ما اکنون در برگه آرای شما نهفته است.

انتخابات کنگره آمریکا قرار است سه شنبه ششم نوامبر 2018 برابر با 15 آبان 1397برگزار شود، دراین انتخابات تمامی 435کرسی مجلس نمایندگان و 35 کرسی از یکصد کرسی مجلس سنا به رای گذارده شود.

برگزاری این انتخابات درست درمیانه دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ خواهد بود که درصورت پیشی گرفتن دمکرات ها دراین انتخابات و به دست آوردن اکثریت کرسی ها در مجلس نمایندگان، کار برای دولت ترامپ که هم اکنون اکثریت سنا و مجلس نمایندگان را در اختیار دارد، به مراتب دشوار تر خواهد ساخت.

درحال حاضر از 435 کرسی مجلس نمایندگان آمریکا، جمهوریخواهان با در اختیار داشتن 240 کرسی در برابر 194 کرسی حزب دمکرات، از اکثریت برخوردار هستند.

درصورتی که حزب دمکرات بتواند دراین انتخابات 24 کرسی دیگر را از حزب جمهوریخواه پس بگیرد، آنگاه با کسب 218 کرسی در قبال 216 کرسی و تنها با اختلاف دو کرسی این حزب قادر خواهد بود اکثریت مجلس نمایندگان را از آن خود کند.

ایرنا

 

پربیننده ترین خبرها