سرقت صهیونیست ها از منابع نفت و گاز مصر

سرقت صهیونیست ها از منابع نفت و گاز مصر
چهارشنبه 3 آبان 1391 - 15:08

به گزارش خبرنگار العالم از قاهره، ناظران سياسي بر اين باورند كه نقض حاكميت مصر توسط رژيم صهيونيستي و بي توجهي مصري ها به اين مساله سبب شده است اين رژيم به روند چپاول ثروت هاي نفتي و گازي مصر ادامه دهد.

رژيم صهيونيستي اخيرا اعلام كرد كه دو چاه نفت به هم چسبيده " لوياثان " كه در سال 2010 كشف شد و "افروديت" كه قبرس آن را به سال 2011 كشف كرد، داراي ذخيره اي 200 ميليون دلاري هستند، اين در حالي است كه گزارش ها از امتداد اين چاه ها در داخل مرزهاي آبي مصر حكايت دارند.

نائل الشافعي صاحب امتياز " دايره المعارف شناخت " در گفت و گو با شبكه خبري العالم تاكيد كرد: چاه نفت لوياثان كه بر اساس اعلام رژيم صهيونيستي در عمق 1500 متري قرار دارد، از نظر فاصله مرزي، در 175 كيلومتري اراضي مصر قرار دارد، اين در حالي است كه فاصله اين چاه از فلسطين اشغالي 235 كيلومتر و از قبرس 190 كيلومتر است و به اين ترتيب، اين چاه، مصري محسوب مي شود.

مصر در سال 2003 ميلادي، توافقنامه ترسيم مرزها را با قبرس امضا كرد، بدون اين كه فاصلۀ اين مرزها را از شرق با رژيم صهيونيستي تعيين كند و اين اشتباه بزرگي است كه ناظران، آن را بخشي از اشتباهات مصر مي دانند. از ميان اين اشتباهات مي توان به شرط لغو توافقنامه در صورت ترسيم مرزها توسط يكي از اين دو كشور با رژيم صهيونيستي اشاره كرد. قبرس در سال 2010 مرزهاي خود را با رژيم صهيونيستي تعيين كرد، اما مصر هيچ واكنشي به اين مساله از خود نشان نداد.

سرلشكر " عادل القلا " رئيس حزب مصرِ سوسياليست عرب در اين زمينه به شبكه العالم گفت: مصر بايد فورا ترسيم دوبارۀ مرزهاي آبي را از سازمان ملل خواستار شود.

"ابراهيم زهران " كارشناس امور نفت و انرژي نيز در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: قرار است دادخواستي با عنوان " خيانت بزرگ" به سبب هدر دادن ثروت هاي ملي، بر ضد مسئولان دولت مصر تنظيم شود. اميدوارم در اين زمينه، همبستگي ملي شكل گيرد.

لازم به ذکر است، توافقنامه ترسيم مرزهاي آبي ميان قبرس و مصر كه در سال 2003 امضا شد، زمينه چپاول ثروت هاي نفت و گاز طبيعي مصر توسط رژيم صهيونيستي را فراهم كرد و اين مساله از آن زمان تاكنون ادامه داشته است، اما با پيروزي انقلاب ژانويه در مصر، انتظار مي رود مسئولان مصري تصميمي قاطعانه و انقلابي براي مجازات رژيم صهيونيستي به سبب نقض حاكميت و مرزهاي مصر اتخاذ كنند.

پربیننده ترین خبرها