بهانۀ جدید برای تخریب مساجد:

کشف جدید "العربیه" در بحرین

کشف جدید
چهارشنبه 3 آبان 1391 - 15:36

شبک? سعودي "العربيه" در ادامه سياست هاي خصمانه و دروغ پردازي خود عليه انقلاب مسالمت آميز مردم بحرين، اين بار با درج چند تصوير مضحک و "اختصاصي"، ادعا کرد که پليس بحرين، مخفيگاهي را که در آن بمب هاي دستي ساخته مي شود، کشف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، العربیه با انتشار تصویری از چند ابزار ساده الکتریکی و تصویر دیگری از مخفیگاه مورد ادعای خود، اعلام کرد: این تونل در زیر مسجدی قرار دارد که در اصل شبیه یک واحد مسکونی یا اداری است.

العربیه مدعی است تصاویری اختصاصی از این "تونل" که تندروها از آن برای ساخت بمب های دست ساز استفاده می کردند، به دست آورده است!

تصاویر منتشر شده در سایت این شبکه - که در بخش اخبار ویژه و مهم قرار گرفته- و ذوق زدگی گردانندگان این شبکه از این "خبر"، بیش از هر چیز نشانۀ ساده لوح انگاشتن مخاطبان و توهین به درک و فهم آنان است.

به ادعای شبکه العربیه این مخفیگاه در منطقه "ابوبهام" در نزدیکی "عین عذاری"، عرصه "اقدامات خشونت آمیز گروه های تندرو" و به توصیف رسانه های رژیم بحرین گروه های هوادار "ولایت فقیه"، بوده است.

این قبیل ادعاهای مضحک که هر از چندی در العربیه مطرح می شود، به منظور سرپوش گذاشتن بر سرکوب شدید و خشونت بار انقلاب مسالمت آمیز مردم مسلمان بحرین؛ و بهانه ای برای تخریب مساجد و حسینیه های این کشور است.

 العربیه در حالی این ادعا را مطرح می کند که "علی الجبل" رئیس شورای شهر منطقه شمال بحرین به تازگی اعلام کرده که 10باب مسجدی که در مدت زمان اجرای طرح موسوم به "سلامت ملی"، سال گذشته در منطقه "الشمالیه" بحرین به طور کامل تخریب گردید، هنوز مرمت نشده است.

وی افزود: اداره اوقاف منطقه الجعفریه چند ماه پیش تابلوهایی در این مساجد تخریبه شده به منظور بازسازی آنها نصب کرد اما در عمل هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفت.

اداره اوقاف الجعفریه پیشتر اعلام کرده بود که در سال 2012، 12 باب مسجد خواهد ساخت.

بر اساس لیست منتشر شده از سوی اداره اوقاف الجعفریه 45 مسجد، حسینیه و مقبره در حوادث این کشور در معرض تخریب کامل یا خسارت جزئی قرار گرفته است. هرچند فعالان سیاسی- اجتماعی این کشور، شمار مساجد تخریب شده را بیش از این می دانند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها