برگزاری مانور مشترک «سپر عربی 1» در مصر

برگزاری مانور مشترک «سپر عربی 1» در مصر
يکشنبه 13 آبان 1397 - 16:27

مانور نظامی مشترک کشورهای عربی با نام «سپر عربی ۱» که بزرگ‌ترین مانور کشورهای عربی است، در مصر آغاز شد.

العالم _ مصر

مانور نظامی مشترک چهار کشور عربی حاشیه خلیج‌فارس اعم از عربستان، امارات، کویت، بحرین به اضافه اردن روز شنبه (دیروز) در مصر آغاز شد و این در حالی است که مغرب و لبنان نیز به عنوان عضو ناظر در این مانور مشارکت دارند.

خبرگزاری عربستان سعودی (واس) به نقل از «عبدالله بن حسین السبیعی» فرمانده نیروهای سعودی شرکت‌کننده در این مانور موسوم به «سپر عربی۱» گزارش داد که هدف از این مانور توسعه و تقویت زمینه‌های همکاری نظامی است.

به گفته السبیعی، این مانورها شامل اجرای چندین عملیات در زمینه مبارزه با تروریسم، پاکسازی روستاهای مرزی، تأمین امنیت این روستاها، راهکارهای خنثی‌سازی بمب‌های دست‌ساز، آموزش هلی‌برن نیروها و تأمین امنیت سواحل دریا و نیز اجرای عملیات‌های رزمی هوایی است.

سرهنگ «تامر الرفاعی» سخنگوی ارتش مصر اواخر ماه گذشته اعلام کرده بود که در این مانورها هشت کشور مشارکت می‌کنند که دو کشور به عنوان ناظر هستند.

تمرینات مذکور با مشارکت نیروهای زمینی، دریایی، هوایی، دفاع هوایی و نیروهای ویژه کشورهای شرکت‌کننده در پایگاه نظامی «محمد نجیب» و مناطق آموزش هوایی و دریایی مشترک در حاشیه دریای سرخ در حال برگزاری است.

فارس

پربیننده ترین خبرها