هشدار به تركيه در باره اعزام تروريست به سوريه

هشدار به تركيه در باره اعزام تروريست به سوريه
پنج‌شنبه 4 آبان 1391 - 07:14

العالم- كارشناس روسي، تركيه را از اعزام تروريست و ارسال اسلحه براي تروريست هاي سوريه بر حذر داشت.

"ويچسلاو موتوزوف" ديپلمات پيشين روسيه روز پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم با هشدار به آنکارا در خصوص اعزام تروريستها و ارسال تجهيزات نظامي براي آنان از خاك اين كشور به سوريه تاكيد كرد كه حفاظت از مرزها به نفع امنيت ملي تركيه است.

اين كارشناس روسي همچنين تاثير تجهيز افراد مسلح در سوريه به موشك هاي آمريكايي "استينگر" را در زمينه تغيير معادله به نفع مخالفان، كم اهميت دانست و گفت: براساس اراده ملت سوريه، صندوق اخذ راي، برگزاري انتخابات آزاد و سالم و نه اسلحه تعيين كننده است.
موتوزوف خاطرنشان كرد: نظر سنجي هاي به عمل آمده در سوريه از حمايت 70 درصدي مردم از نظام حاكم در اين كشور حكايت دارد.
وي با اشاره به اين كه ائتلافي ميان روسيه و ايران براي حل بحران سوريه وجود ندارد، از تلاش هاي منطقه اي براي حل بحران سوريه خبر داد.
اين كارشناس روسي با تاكيد بر ضرورت مخالفت با مداخله خارجي در سوريه خاطر نشان كرد: رنجي كه ملت سوريه متحمل مي شود نتيجه مداخله بيگانگان در اين كشور است به همين دليل تركيه نبايد به افراد مسلح اجازه دهد كه از مرزهاي اين كشور وارد سوريه شوند و اسلحه و موشك وارد اين كشور كنند.
موتوزوف تاكيد كرد كه موضع روسيه ، ايران و چين در قبال سوريه بر اساس اصل احترام به قوانين بين المللي، حفظ صلح و مشروعيت سازمان ملل متحد شكل گرفته است. 

پربیننده ترین خبرها