موشك آمريكايي در اختيار تروريست هاي سوريه

موشك آمريكايي در اختيار تروريست هاي سوريه
پنج‌شنبه 4 آبان 1391 - 07:16

العالم - رئيس ستاد مشترك نيروهاي مسلح روسيه از تجهيز گروههاي تروريستي مسلح در سوريه به موشك هاي ساخت آمريكا خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم " ژنرال نيكولاي مكاروف" گفت اطلاعات واصله به ستاد مشترك نيروهاي مسلح روسيه از تجهيز گروههاي مسلح در سوريه به موشك هاي مختلف و از جمله موشك آمريكايي استينگر حكايت دارد .
وي در خصوص اخبار منتشره در رسانه ها مبني بر صدور مجوز تجهيز گروههاي مسلح در سوريه به موشك هاي زمين به هوا ، از سوي دولت آمريكا گفت:آمريكاييها اين اخبار را منكر و مدعي مي شوند كه سلاحي براي گروههاي مسلح مخالف در سوريه ارسال نكرده اند؛ اما ستاد مشترك نيروهاي مسلح سوريه اطلاعاتي دال بر تجهيز گروههاي مسلح در سوريه به موشك هاي زمين به هوا و ازجمله موشك استينگر در اختيار دارد .
مكاروف ابراز عقيده كرد كه اين نوع اسلحه و مهمات از آن سوي مرزهاي سوريه و با به كارگيري وسايل مختلف نقليه و از جمله وسايل نقليه هوايي وارد كشور شده است.
به گفته رئيس ستاد مشترك روسيه براي حمل موشك هاي ياد شده از هواپيماي مسافربري نيز مي توان استفاده كرد .
يك منبع سوري هم 17 اكتبر اعلام كرد آمريكا تصميم دارد موشك زمين به هوا براي گروههاي مسلح در سوريه ارسال كند .
به گفته اين منبع پس از شكست باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا در اولين مناظره تلويزيوني ، مجوز ارسال موشك هاي زمين به هوا براي تروريست ها در سوريه به عنوان برگ برنده صادر شد.
اما  "ويكتوريا نولاند " سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه آمريكا از تاييد اين خبر خودداري كرد .
اين ىر حاليست كه طبق استراتژي سازمان امنيت و همكاري اروپا در سال 2003 براي مقابله با تهديدهاي امنيتي در قرن بيست ويكم ، اين سازمان حق دارد از همه امكاناتي كه در اختيار دارد براي جلوگيري از دستيابي گروههاي تروريستي به سامانه موشكي زمين به هوا استفاده كند .


<AMB>

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها