بازتاب اظهارات ولیعهد سابق اردن دررسانه های اسرائیل

بازتاب اظهارات ولیعهد سابق اردن دررسانه های اسرائیل
پنج‌شنبه 4 آبان 1391 - 07:59

العالم - اظهارات وليعهد سابق اردن مبني بر اينکه کرانه باختري اشغالي جزئي از اراضي اردن است، بازتاب گسترده اي در محافل مختلف رژيم اسرائيل به دنبال داشت.

به گزارش العالم، "عوزی رابی" رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه "دایان" در این باره در گفتگو با تلویزیون اسرائیل تصریح کرد: اظهارات حسن ولیعهد سابق اردن در خصوص کرانه باختری بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: اردن نیز دستخوش تحولات بهار عربی قرار شده و امیر "حسن" با اظهارات اخیر خود مبنی بر اینکه کرانه باختری جزئی از اردن است، جنبش اخوان المسلمین اردن را هدف قرار می دهد.

وی افزود: جریانهای سیاسی این کشور از جمله اخوان المسلمین به دنبال کاهش صلاحیتهای پادشاه اردن از طریق دادگاه نوپای عالی قانون اساسی و انتقال آن به پارلمان این کشور هستند.

اخوان المسلمین در اردن پادشاه اردن را به انواع فساد متهم می کنند.

رابی گفت: اعزام سفیر به اسرائیل و اقدام شاه حسین پادشاه سابق اردن در اعلام جدایی کرانه باختری از اردن، مسائلی است که اخوان المسلمین آن را دستاویز مخالفتهای خود با پادشاه اردن قرار داده اند.

وی با اشاره به اینکه مواضع اردن در قبال این مسأله دو گانه است، افزود : در صورت تشکیل دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل، اردن هیچ ادعایی در قبال کرانه باختری نخواهد داشت؛ اما در صورتی که کشور مستقل فلسطین تاسیس نشود عمان ادعا می کند کرانه باختری جزئی از اراضی اردن و اشغال شده به دست اسرائیل است.

پربیننده ترین خبرها