نقشه القاعده براي ترور عالم شيعه عربستاني

نقشه القاعده براي ترور عالم شيعه عربستاني
پنج‌شنبه 4 آبان 1391 - 09:01

منابع آگاه در منطقه الشرقيه عربستان از برملا شدن نقشه تعدادي از عناصر القاعده براي ترور شيخ حسن الصفار، عالم برجسته شيعه عربستاني خبر دادند.

به گزارش پنجشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم ، دادگاه مبارزه با ترريسم در عربستان هفته گذشته 15 سعودي و يك يمني را به حبس از 3 تا 25 سال محكوم كرد. اين افراد محكوم به حمله به تاسيسات نفتي و ترور شخصيت هاي سعودي هستند.

منابع مورد اعتماد شبكه اخباري راصد نيز تاكيد كردند يكي از شخصيت هايي كه اين متهمان قصد ترورش را به منظور ايجاد فتنه قومي ميان شيعه وسني در كشور داشتند، شيخ صفار بوده است.

اين منابع خاطرنشان كردند كه دستور ترور شيخ صفار توسط يكي از اعضاي القاعده در سوريه به نام "ابووليد" صادر شده و هدف ازآن برانگيختن شيعيان براي ايجاد ناآرامي و اقدام به عمليات هاي انتقام جويانه از پليس امنيت بوده است.

منابع مطبوعاتي نيز بدون اين كه نامي از شيخ صفار ببرند اعلام كردند كه يك گروهك وابسته به القاعده جزئيات دقيقي از منزل و دفتر يكي از شخصيت هاي ديني عربستاني جمع آوري كرده و قصد ترور وي را داشتند.

گفتني است اين گروهك تروريستي دو راه براي ترور شيخ صفار در نظر گرفته بودند كه يكي به رگبار بستن خودروي او و ديگري مسموم كردنش با سيانور بوده است و براي انجام اين عمليات تروريستي تصاوير و نقشه هاي خود را از طريق لوح فشرده  براي ابووليد در سوريه ارسال كرده اند.

گروهك مزبور علاوه بر عمليات هاي تروريستي قصد خرابكاري در تاسيسات نفتي بقيق و ايجاد پايگاه هاي نظامي براي اعضاي القاعده در داخل عربستان را داشتند.

پربیننده ترین خبرها