فاجعه انساني در انتظار منطقه " العكر" بحرين

فاجعه انساني در انتظار منطقه
پنج‌شنبه 4 آبان 1391 - 16:05

العالم - ادامه محاصره يك هفته اي " العكر" بحرين و جلوگيري از ورود مواد غذايي، ساكنان اين منطقه را با خطر بروز فاجعه انساني مواجه كرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم، جمعيت هاي سياسي و حقوقي بحرين با تحويل نامه اي به دفتر سازمان ملل در منامه پايتخت بحرين، از" بان كي مون " دبير كل سازمان ملل خواسته اند فورا براي پايان دادن به محاصره العكر اقدام كند؛ زيرا اين منطقه در معرض اقدامات تروريستي رژيم آل خليفه قرار دارد.
نيروهاي رژيم آل خليفه روز گذشته از تجمع مخالفان نظام در مقابل دفتر سازمان ملل در منامه در اعتراض به محاصره منطقه العكر جلوگيري كردند.
شاهدان عيني گفتند كه نيروهاي امنيتي " زينب الخواجه " و " يوسف المحافظه " و " ناجي فتيل " را كه در مسير منطقه العكر بودند و قصد داشتند محاصره اين منطقه را بشكنند، بازداشت كردند.
نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه همچنين به هياتي از شخصيت هاي سياسي، رهبران جمعيت هاي مخالف نظام و فعالان سياسي حمله ور شدند و جلوي ورود آن ها را به روستاي تحت محاصره العكر گرفتند.

نيروهاي امنيتي بحرين از اواخر  هفته گذشته به بهانه تامین امنیت کشور و رژیم منطقه العكر را محاصره كردند .

مخالفات رژیم این ا قدام را مجازات گروهی مردم ، تروريسم دولتی و اقدام امنيتي علیه شهروندان می دانند.
از سوي ديگر دادگاه عالي فرجام خواهي در بحرين، روز يكشنبه راي خود را در خصوص پرونده " مهدي ابوديب " رئيس جمعيت معلمان و معاونش " جليله السلمان " صادر كرد و ابوديب را به پنج سال و خانم جليله السلمان را به شش ماه زندان محكوم كرد.
در همين حال روزنامه دانماركي " پوليتيكن "، در تقدير از تلاش هاي " عبدالهادي الخواجه " در مجال حقوق بشر، جايزه " آزادي " را اعطا كرد اين در حالي است كه الخواجه به سبب اين تلاش ها، به حبس ابد در زندان رژيم آل خليفه محكوم شده و دوران محكوميت خود را مي گذراند.
"ويلي سوفندال" وزير امور خارجه دانمارك با استقبال از اعطاي اين جايزه به الخواجه، گفت: الخواجه نقش به سزايي در اعمال فشار بر دولت بحرين براي رعايت حقوق بشر داشته است.
261

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها