اسرائيل بزرگترين زیان دیده انقلاب هاي عربي

اسرائيل بزرگترين زیان دیده انقلاب هاي عربي
پنج‌شنبه 4 آبان 1391 - 16:48

العالم - " بني گانتس " رئيس ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي پيش بيني كرده بود كه " خيزش " موجود در منطقه عربي احتمالاً منجر به تقابل شديد و خطرناك با اسرائيل خواهد شد و گفته بود كه ارتش اسرائيل آماده مقابله با هر گونه احتمالي است.

پايگاه اطلاع رساني القدس العربي در مطلبي به قلم عبدالباري العطوان نوشت : شرايط امروز در جهان عرب به گونه اي رقم مي خورد كه نيازي به چنين پيش بيني هائي آن هم از جانب شخصيت هاي صهيونيست نيست؛ زيرا اعراب سال هاي سخت خود را در آينده نزديك به پايان خواهند برد اگر نگوئيم به پايان برده اند و ديگر چيزي براي از دست دادن ندارند .
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم سردبيرالقدس العربي افزود : اوضاع كشورهاي عربي با وجود حاكم فاسد و مطيع اسرائيل مانند حسني مبارك به منتهي درجه وخامت رسيد؛ زيرا مبارك با خوار كردن ملت مصر و پايمال كردن عزت آنها اتحاد اعراب را از بين برد و هر تلاشي را براي رهائي از سلطه گري آمريكا و اسرائيل در منطقه ناكام گذاشت.
مصر هم اكنون يوغ بندگي اسرائيل را از گردن خود باز كرده و براي باز كردن يوغ سنگين تر بندگي آمريكا همچنان تلاش مي كند و علت امتناعش از تقابل شديد با اسرائيل و آمريكا اينست كه حساب تعادل قوا را مي كند تا دوره انتقالي را با حداقل خسارت پشت سربگذارد و مشكلات داخلي بزرگ را مانند ناامني، بيكاري و بحران اقتصادي حل كند.
ملت هاي عرب كه ترس را از دلهاي خود بيرون كردند و ديگر تن به ذلت نمي دهند، از این پس اهانت هاي مكرر اسرائيل را تاب نخواهند آورد و هرگز به گذشته خود بازنخواهند گشت حتي اگر حكام جديد آنها بخواهند كه زمان آتش بس با اسرائيل را به بهانه حل مشكلات داخلي بزرگ طولاني تر كنند.
پيروزي انقلابيون در برخي كشورهاي عربي به معناي مطرح شدن دوباره قضيه اصلي اعراب يعني فلسطين است كه در دو سال گذشته به علت عدم مقابله جدي مسئولان  فلسطيني با جرايم و جنايات اسرائيل ، مشغوليت مسئولان كرانه باختري رود اردن و باريكه غزه به اختلافات دو جانبه خود و پرداختن به امور ساكنين اين دو منطقه همچنين مشغوليت افكار عمومي عربي به انقلاب هاي ضد ظلم، اهميت خود را از دست داده و كمرنگ شده بود .
تشكيل پارلمان هاي منتخب و مردمي در كشورهاي عربي مسئولان اجرائي اين كشورها را مجبور به مقابله با جنگ افروزي و چپاولگري اسرائيل ، يهودي سازي قدس و بازنگري يا لغو توافقنامه هاي صلح دروغين با اين رژيم خواهد كرد .
ولي عدم موفقيت انقلابيون برخي كشورهاي عربي در سرنگون كردن رژيم هاي حاكم و برقراري نظام هاي دمكراتيك به معناي افتادن اسلحه به دست گروه هاي مختلف و ناكامي رژيم هاي حاكم در جلوگيري از ورود اين گروه ها به اراضي اشغالي 1948 براي اجراي عمليات جهادي خواهد بود.
بروز ناامني در لبنان ، ورود گروه هاي اسلامگرا به سوريه و شناسائي گروه هاي افراطي در اردن كه خود را براي حمله به اهداف اسرائيلي آماده مي كردند ، خبر خوشي براي اسرائيل نيست.
اگر تصور كنيم كه آشوب هاي لبنان باعث فعاليت دوباره مقاومت فلسطين و همكاري آن با مقاومت لبنان شود ، بلندي هاي جولان به عرصه فعاليت مقاومت سوريه تبديل شود يا مصر جديد مانع نفوذ اعضاي مقاومت شبه جزيره سيناء به اسرائيل نشود ، آينده نامعلومي را درپيش خواهيم داشت .
عبدالفتاح السيسي وزير دفاع مصر اخيراً اعلام كرد كه ارتش اين كشور بايد توانائي جنگي خود را حفظ كند زيرا احتمال وقوع جنگ در هر زماني وجود دارد .
جنگي كه وزير دفاع مصر درباره آن سخن مي گويد ، جنگ با سودان يا ليبي نيست بلكه جنگ با اسرائيل است زيرا ارتش مصر همچنان اسرائيل را دشمن اصلي خود مي داند .
دوره حاكمان دست بوس آمريكا و اسرائيل رو به پايان و زمان حكام طرفدار صلح و عادي سازي روابط با اسرائيل سپري شده است.
اكنون توان نظامي اسرائيل مانع شكست اين رژيم نخواهد شد؛ زيرا اگر توان نظامي حرف اول را مي زد ، بزرگترين قدرت تاريخ بشر در برابر مقاومت عراق و افغانستان شكست نمي خورد.

پربیننده ترین خبرها