ضرورت پایبندی طرف های سوری به آتش بس

ضرورت پایبندی طرف های سوری به آتش بس
جمعه 5 آبان 1391 - 08:07

يکي از مخالفان نظام حاکم سوريه در داخل اين کشور با تاکيد بر اين که آتش بس زمينه ساز مذاکرات است، گفت: همه طرف ها بايد به آتش بس پابند باشند و براي دائمي شدن آن تلاش کنند.

"صفوان عكاش" در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: آتش بس عید قربان در سوريه بايد مقدمه آتش بس دائمي و هموار کننده زمینه مذكرات باشد زيرا مذاكرات بدون برقراري آتش بس و توقف كشتار و خشونت ممکن نیست.

وی با ضروری برشمردن پایبندی همه طرف ها به آتش بس، تلاش جدی آنها را برای دائمی شدن آن، خواستار شد.

عكاش افزود : نمي توان پيش بيني كرد كه چه طرفي آتش بس را نقض خواهد كرد اما بعید نیست که گروه هاي مسلح مرتبط با قدرت هاي منطقه اي و بين المللي كه از خارج وارد سوريه شده اند، آتش بس را نقض کنند.

وی روسیه و آمریکا را دو کشور مهم تاثیرگذار در بحران سوریه دانست و گفت: کشورهای عربی و غیر عربی منطقه ای که در سوریه دخالت می کنند با آمریکا مرتبط هستند.

عكاش افزود : آمریکا به علت درپیش داشتن انتخابات ریاست جمهوری اینک قادر به تصمیم گیری درباره سوریه نیست و کشورهای منطقه ای نیز باید به دخالت خود در سوریه پایان دهند.

عکاش برقراری موفقیت آمیز آتش بس را مستلزم نظارت بر حسن اجرای آن دانست و گفت: برخی طرف های مخالف آتش بس در سوریه درباره موفقیت آمیز بودن آتش بس در سوریه ابراز تردید  می کنند.

عضو کمیته مركزي شوراي هماهنگي ملي سوريه در پایان، راهکار نظامی را درباره بحران سوریه بی نتیجه دانست و گفت: همه طرف ها باید برقرار آتش بس موفقیت آمیز در سوریه پایبند باشند.

AM - 25 - 17:49 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها