نظر دو تن از علمای لبنان درباره پیام مقام معظم رهبری به کنگره حج

نظر دو تن از علمای لبنان درباره پیام مقام معظم رهبری به کنگره حج
جمعه 5 آبان 1391 - 09:52

بيروت(العالم)- علماي لبناني از پيام وحدت آفرين آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران به مناسبت کنگره عظيم حج استقبال کردند.

شيخ "عبدالناصر جبري" رئیس دانشكده "الدعوه الاسلامیه"  لبنان روز جمعه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، پیام وحدت آفرین آيت الله خامنه اي به مناسبت کنگره عظیم حج را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: برای تحقق این امر باید به طور جدی تلاش کرد.

وي افزود وحدت مختص عرب یا عجم یا مذهب اسلامی خاصی نيست بلكه برقراری وحدت در میان پیروان همه مذاهب اسلامی امری ضروی است.

این عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: ما مسلمانان باید به اتحاد و همبستگی، توطئه های دشمنان را عیله اسلام و مسلمانان خنثی کنیم.

رئيس دانشكده الدعوه الاسلامیه لبنان در پايان گفت: پيام آيت الله خامنه اي اين بود كه فتنه فرقه ای ميان اهل سنت و شيعيان ساخته و پرداخته صهيونيست ها ، آمريكا و اروپا است. 

شيخ "محمد نمر زغموت" رئيس شوراي اسلامي فلسطين در لبنان نیز در گفت وگو با العالم با اشاره به شرايط دشوار مسلمانان و گسترش تفرقه و فتنه هاي مذهبي در میان آنها، ضرورت مقابله با این وضع را خواستار شد.

وی پیام آيت الله خامنه اي به مناسبت کنگره عظیم حج را گامی مثبت در مسیر تحقق وحدت در میان مسلمان و از بین بردن تفرقه توصیف کرد.

MKH-25-20:45

 

پربیننده ترین خبرها