شخصيتهاي عراقي استقبال کردند

پیام مقام معظم رهبری به کنگره حج، چراغ راه مسلمین

پیام مقام معظم رهبری به کنگره حج، چراغ راه مسلمین
جمعه 5 آبان 1391 - 15:31

پيام مقام معظم رهبري به كنگره عظيم حج، در عراق نيز با استقبال مواجه شد و شخصيت هاي عراقي آن را پيامي جامع و چراغ راه مسلمين ارزيابي كردند كه نقش مسلمانان را در مقابله با چالش هاي پيش روي امت اسلامي ترسيم مي كند.

" عدنان السراج " نماينده مجلس عراق روز جمعه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، ابتكار پيام جمهوري اسلامي ايران توسط حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب را ستود و گفت: اين ابتكار در جهان سياست و در تمام پيام هايي كه در موسم حج بيان مي شود، بي نظير و بي سابقه است. 

وي افزود: در ميان مناسك مختلف حج، روز عرفه از اهميت به سزايي برخوردار است و بايد در اين روز درباره چالش ها و خطراتي كه مسلمانان را احاطه كرده است، بيدارگري و روشنگري صورت گيرد و پيام رهبر انقلاب در همين راستا بود. 
"عبدالزهره آل ماجد" فعال دانشگاهي عراقي نيز در گفت و گو با العالم اظهار داشت: طبق روال هر ساله، امسال نيز حضرت آيت الله خامنه اي در روز عرفه پيامي فراگير و راهبردي براي سال آينده ملل مسلمان فرستادند و نيز به ارزيابي تحولات سال گذشته پرداختند. 
وي در ادامه تاكيد كرد: بايد از معيارها، نكات و محورهايي كه رهبر انقلاب اسلامي تعيين و مشخص مي كنند به عنوان چراغ راهي براي طي مسير و دستور كار آينده استفاده كنيم. 
ياد آور مي شود كه حضرت آيت الله خامنه اي در بخشي از پيامشان براي كنگره عظيم حج فرمودند: در اين مقطع زمان، يكي از مهمترين مسائل جهان اسلام كه به سرنوشت امت اسلامي پيوند خورده است، حوادث انقلابي در شمال آفريقا و در منطقه است كه تاكنون به اسقاط چند رژيم فاسد و مطيع امريكا و همدست صهيونيسم انجاميده و رژيمهاي ديگري از اين قبيل را به لرزه درآورده است. اگر مسلمانان اين فرصت عظيم را از دست بدهند و از آن در راه اصلاح امت اسلامي بهره نگيرند، خسران بزرگي كرده‌اند. اكنون همه‌ي تلاش استكبارِ متجاوز و مداخله‌گر، براي منحرف كردن اين حركتهاي عظيم اسلامي به كار افتاده است.
ايشان تاكيد كردند : دشمن درپي آن است كه همين پايه‌هاي اصلي را متزلزل كند. ايادي فاسد امريكا و ناتو و صهيونيسم با استفاده از برخي غفلتها و سطحي‌نگريها مي‌كوشند حركت سيل‌آساي جوانان مسلمان را منحرف ساخته و آنان را به نام اسلام به جان يكديگر بيندازند و جهاد ضداستعماري و ضدصهيونيستي را به تروريسم كور در كوچه و خيابانهاي جهان اسلام تبديل كنند، تا خون مسلمانان به دست يكديگر بر زمين بريزد و دشمنان اسلام از بن‌بست نجات يابند و اسلام و مجاهدانش بدنام و زشت‌چهره جلوه كنند.
رهبر انقلاب خاطر نشان كردند: آنان پس از نوميدي از حذف اسلام و شعارهاي اسلامي، اكنون به فتنه‌انگيزي ميان فرقه‌هاي اسلامي روآورده و با توطئه‌ي شيعه‌هراسي و سني‌هراسي بر سر اتحاد امت اسلامي مانع‌تراشي ميكنند. آنان با كمك عوامل خود در منطقه، در سوريه بحران ميآفرينند تا ذهن ملتها را از مسائل مهم كشورهاي خود و خطراتي كه در كمين آنها است، منصرف ساخته و به ماجراي خونيني كه خود تعمداً به‌وجود آورده‌اند معطوف كنند. جنگ داخلي در سوريه و كشتار جوانان مسلمان به دست يكديگر، جنايتي است كه به‌وسيله‌ي آمريكا و صهيونيسم و دولتهاي مطيع آنان، آغاز شده و در آتش آن دميده ميشود. چه كسي ميتواند باور كند كه دولتهاي حامي ديكتاتوريهاي سياه در مصر و تونس و ليبي، اكنون حامي دموكراسي‌خواهي ملت سوريه شده‌اند؟ ماجراي سوريه، ماجراي انتقام‌گيري از حكومتي است كه سه دهه به تنهائي در برابر صهيونيستهاي غاصب ايستاده و از گروههاي مقاومت در فلسطين و لبنان دفاع كرده است.
25-22:5526

پربیننده ترین خبرها